Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Joanna Beretta Molla
Dziś jest: Niedziela, 28 kwietnia 2024

RADOM

W trosce o seniorów

środa, 15 marca 2017 13:02 / Autor: Elżbieta Warchoł
fot. mopsplock.eu
Elżbieta Warchoł

Dziś Dzień Konsumenta. W tym roku jest on poświęcony seniorom.

W ostatni piątek, 10 marca w Senacie RP odbyła się ogólnopolska konferencja dla rzeczników konsumentów poświęcona seniorom. Jej uczestnikiem był Włodzimierz Zieleziński Miejski Rzecznik Konsumentów w Radomiu. W ostatnich latach jest nasilenie sytuacji, które są zagrożeniem dla seniorów. Sprzedający czy ten, który chce oszukać- szuka najsłabszego ogniwa i osoby starsze są właśnie takim ogniwem- mówi rzecznik Zieleziński. Osoby starsze częściej podlegają jakimś sugestiom, dają się złapać na jakichś pokazach, na promocje. W tym wypadku mamy do czynienia z prawdziwą plagą- zauważa miejski Rzecznik Konsumentów w Radomiu.  Rzecznik odradza seniorom zakupy na pokazach. Wykorzystywane są tu pewne zależności psychologiczne. Uczestnikom pokazów wydaje się, że robią interes życia i kupują kołdry, naczynia czy suplementy diety po niskich. Tymczasem okazuje się, że przepłacają. Za materac, który warty jest 500 złotych zapłacą np.: 4 tys. złotych. Najlepiej jest na takie pokazy nie chodzić- mówi Zieleziński. Jak się już jednak pójdzie na takie pokazy trzeba pamiętać, że od umowy zawartej na pokazie, poza siedzibą firmy można bez żadnych konsekwencji odstąpić w ciągu 14 dni! Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega także przed zawieraniem umów z dostawcami energii lub gazu. Ostatnio jest plaga dotycząca tych umów- zauważa rzecznik. Często osoby starsze mylą nazwy dostawców. Sądzą, że chodzi o przedłużenie umowy, jakąś okazję, promocję. Tymczasem zawierają nową umowę, z nowym dostawcą i często wcale nie jest ona korzystna. Zdarzają się sytuacje, że podpisując jedną umowę podpisujemy dwie czy nawet trzy. Po namyśle osoby rezygnują i nie zdają sobie sprawy z tego, że nadal mają jeszcze dwie inne umowy. Rzecznik podkreśla, że każda umowa przez telefon powinna być potwierdzona później na piśmie. Nie musimy przyjmować towaru, na który zgodziliśmy się przez telefon. Kurier, który pojawi się w naszym domu powinien mieć odpowiednie dokumenty do podpisania, a my powinniśmy je dokładnie przeczytać- zaznacza Miejski Rzecznik Konsumentów w Radomiu. - Nie każda okazja jest prawdziwą okazją! Najczęściej zawiera jakieś rozwiązania dla nas niekorzystne. Trzeba podchodzić z rezerwą do wszelkiego rodzaju bonusów, promocji, nagród, losowań. Ktoś kto nigdy niczego nie wygrał, nagle wygrywa i jest to dla niego jakaś wyjątkowa okazja. Potem okazuje się, że tak nie jest. Powinno nam się zapalić w takiej sytuacji czerwone światełko- radzi Miejski Rzecznik Konsumentów w Radomiu. W przypadku pytań, wątpliwości i ewentualnie problemów można kontaktować się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Radomiu przy ulicy Rwańskiej 16.