Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Sylwia Pysiak
Patron dnia: św. Teresa od Dzieciątka Jezus
Dziś jest: Wtorek, 01 października 2024

RADOM

Konkurs fotograficzny: Radomskie Sacrum

środa, 02 kwietnia 2014 19:56 / Autor: Elżbieta Warchoł
Konkurs fotograficzny: Radomskie Sacrum
Elżbieta Warchoł

Można już zgłaszać prace do konkursu fotograficznego pt: Radomskie Sacrum. 

KONKURS JEST WPISANY W OBCHODY DNI RADOMIA 650 LECIE PRZENIESIENIA MIASTA NA PRAWO
MAGDEBURSKIE PRZEZ KAZIMIERZA WIELKIEGO
ORGANIZATORZY: Stowarzyszenie Przyjaciół Radomskiej Fary, RKŚTiG ŁAŹNIA
WSPÓŁRGANIZATORZY:
Kuratorium Oświaty w Warszawie Delegatura w Radomiu
Wydział Edukacji Sportu i Turystyki Urzędu Miejskiego w Radomiu
Parafia rzymsko- katolicka pw. św. Jana Chrzciciela w Radomiu
Stowarzyszenie Przyjaciół I LO im. Mikołaja Kopernika w Radomiu
Oddział Miejski PTTK w Radomiu
REGULAMIN
I.
Przepisy ogólne
1.
Cele konkursu fotograficznego
„RADOMSKIE SACRUM” jest:
− odkrywanie, dokumentowanie i zgromadzenie najciekawszych fotografii ukazujących miejsca kultu
religijnego w regionie radomskim o wyjątkowych
walorach kulturowych i estetycznych,
− zwrócenie uwagi na dziedzictwo historyczne oraz na to, że dziedzictwo kulturowe następnych pokoleń zależy
w głównej mierze od nas samych,
− promowanie twórczości fotograficznej.
2.
W konkursie mogą wziąć udział wszyscy chętni, bez względu na wiek.
3.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przekazanie wraz z fotografiami i zapisem na płycie CD podpisanej
czytelnie Karty Zgłoszenia.
II.
Przepisy dotyczące prac
1.
Prace mogą być realizowane zakresach tematycznych zgodnych z głównym tematem konkursu ze
szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie szacunku dla ludzi o odmiennym światopoglądzie.
2.
Uczestnik może zgłosić na konkurs nie więcej niż 5 fotografii wraz z ich wersją elektroniczną, którą należy
ddołączyć na nośniku cyfrowym – minimalna rozdzielczość fotografii 4 megapiksele (czyli np. bok krótszy zdjęcia
nie mniejszy niż 1700 pikseli).
3.Format zdjęć: minimalny - 20 x 30 cm, maksymalny 25 x 38 cm. Odbitki lub wydruki muszą być w
jakości fotograficznej (nie zaleca się druku na drukarkach domowych). Dopuszcza się skrócenie jednego z boków zdjęcia.
4.Technika wykonania fotografii jest dowolna. Grafiki komputerowe wykonane z wykorzystaniem fotografii
(fotografia wysoce przetworzona komputerowo) nie będą oceniane.
5. Zgłoszone na konkurs fotografie muszą być opatrzone na odwrocie metryczką przyklejoną do zdjęcia, zawierającą
następujące informacje:
a. dane autora: imię, nazwisko, wiek, grupa wiekowa, adres zamieszkania, tel., e-mail;
b. opis fotografii: data wykonania i opis miejsca lub wydarzenia widniejącego na fotografii.
Zdjęcia bez opisu nie będą oceniane.
6.Wszystkie zakwalifikowane do wystawy fotografie przechodzą na własność organizatora, który ma
prawo do nieodpłatnego wykorzystania ich pod warunkiem zamieszczenia imienia i nazwiska autora (na wybranych przez
siebie polach eksploatacji w nieograniczonym zakresie tj. m.in. w
publikacjach związanych z konkursem, na stronach portali internetowych, w lokalnej prasie, do wielokrotnej ekspozycji, wydawanych przez siebie materiałach promocyjnych oraz w innych celach promocyjno-reklamowych). Powyższe uprawnienia, przysługują organizatorowi,
oragnizatorowi na podstawie oświadczeń złożonych przez autorów zdjęć, a zawartych w karcie zgłoszenia.
7.
Uczestnik konkursu (lub jeśli jest niepełnoletni jego prawni opiekunowie), składając swój podpis na
karcie
zgłoszenia, oświadcza, że:
a) posiada pełnię praw autorskich do fotografii i przenosi je na Organizatora w zakresie niezbędnym do
jego publikacji i/lub innego rozpowszechniania, z
uwzględnieniem konieczności dostosowania zdjęcia do wymogów, jakie muszą zostać spełnione przy jego publikacji;
b) przenosi nieodpłatnie autorskie prawa majątkowe na rzecz Organizatora bez ograniczeń czasowych
i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z
dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. z dn. 23 lutego 1994 r)., w tym w szczególności w zakresie wykorzystywania
techniką drukarską i cyfrową, wystawiania, udostępniania na stronach internetowych oraz we wszelkich
materiałach promocyjnych i reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotniania i wprowadzania do
obrotu;
c) zdjęcia nie zostały uprzednio nigdzie publikowane;
d) wyraża zgodę na przetwarzanie i udostępnianie swoich danych osobowych niezbędnych w
procesie przeprowadzenia przedmiotowego konkursu – art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych z
dn. 29 sierpnia 1997 roku (j.t. w Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 z późniejszymi zmianami).
8. Fotografie wraz z Kartą zgłoszenia należy dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub przesłać na
adres: Radomski Klub Środowisk Twórczych i Galeria Łaźnia Stefana Żeromskiego 56,
26- 600 Radom, tel. 48/ 385 80 81, z
dopiskiem KONKURS FOTOGRAFICZNY „RADOMSKIE SACRUM”.
9. Termin nadsyłania prac: do dnia 15.06.2014 r. (decyduje data dostarczenia prac). Prace nadesłane po
terminie nie będą oceniane.
10. Fotografie bez metryczki i karty zgłoszenia nie będą brały udziału w konkursie i nie podlegają zwrotowi.
III.
Przepisy dotyczące rozstrzygnięcia konkursu.
1. Fotografie oceniać będzie jury powołane przez organizatorów, które zadecyduje o przyznaniu nagród oraz
zakwalifikuje prace na wystawę pokonkursową. Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega odwołaniom i
zaskarżeniu. Jury zastrzega sobie prawo do: niewyłaniania zwycięzców i przyznawania miejsc exaequo,
2. Prace oceniane będą w 2 grupach wiekowych
A – wiek do 18 lat,
B – wiek powyżej 18 lat.
3. Organizatorzy nie zwracają nadesłanych prac. Prace niezakwalifikowane do wystawy autor może odebrać osobiście w
biurze organizatora Konkursu w terminie najpóźniej 14 dni roboczych od ogłoszenia wyników.
4. Laureaci powiadomieni zostaną pisemnie, telefonicznie lub e-mailem o wynikach Konkursu oraz
terminie i miejscu przyznania nagród. Uroczyste wręczenie nagród nastąpi podczas otwarcia wystawy pokonkursowej podczas Dni
Radomia 2014.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania lub odwołania konkursu. W tym przypadku nadesłane prace zostaną
odesłane na koszt organizatora.
6. Nadesłanie prac oznacza akceptację warunków konkursu i regulaminu, którego ostateczna interpretacja należy do jury konkursu.
KARTA ZGŁOSZENIA na stronie Klubu Łaźnia Radom.