Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Zyta, dziewica
Dziś jest: Sobota, 27 kwietnia 2024

RADOM

Pospiesz się ze złożeniem wniosku o zakup węgla

poniedziałek, 21 listopada 2022 12:28 / Autor: Monika Nowakowska
foto:pixabay.com
Monika Nowakowska

Gmina przygotowuje się do podpisania umów z Polską Grupą Górniczą na dostawę węgla. Zainteresowani zakupem powinni jak najszybciej złożyć wniosek - najlepiej do końca tygodnia.

Około 830 wniosków o zakup preferencyjny węgla złożyli dotąd radomianie. Zainteresowani zakupem opału proszeni są jednak o jak najszybsze składanie wniosków. To pozwoli oszacować zapotrzebowanie i podpisać umowę z dostawcą węgla - apelują urzędnicy.

Uprawnione osoby będą mogły kupić w tym roku 1,5 tony opału. - Na razie nie mamy jeszcze informacji jak szybko nastąpi ta dostawa fizycznie. Nie mniej jednak przygotowujemy się już dziś od strony formalnej żeby te wszystkie dokumenty ze strony Urzędu Miejskiego do Polskiej Grupy Górniczej trafiły jak najszybciej - tłumaczy sekretarz miasta Michał Michalski:

Wzory wniosków o preferencyjny zakup węgla można pobrać w Urzędzie Miejskim w Radomiu w Biurze Obsługi Mieszkańca, pok. nr 19 lub wydrukować samodzielnie. Wzór wniosku jest dostępny w załączniku oraz na stronie https://bip.radom.pl/ra/ogloszenia-komunikaty/60263,Ogloszenie-o-naborze-wnioskow-o-zakup-wegla.html.

Wypełniony wniosek należy złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Radomiu ul. Kilińskiego 30 w Biurze Obsługi Mieszkańca p. nr 19 w godzinach od 7.30 do 15.30 lub elektronicznie poprzez adres skrzynki podawczej Epuap: /umradom/SkrytkaESP.

Dokumenty zostaną zweryfikowane przez pracowników Urzędu Miejskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami. O wynikach wnioskodawcy zostaną poinformowani smsem/telefonicznie lub pocztą elektroniczną na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail.

Po otrzymaniu informacji o pozytywnej weryfikacji wniosku należy dokonać wpłaty należności za zadeklarowaną ilość węgla. Koszt 1 tony węgla dla mieszkańca wyniesie do 2000 zł. Dokładna cena zostanie podana po podpisaniu ze spółką skarbu państwa umowy na zakup węgla. Płatności należy dokonać:

a) przelewem bankowym na konto 40 1240 3259 1111 0010 4902 1571

b) poprzez terminal płatniczy na stanowisku w Biurze Obsługi Mieszkańca

W treści należy wpisać imię i nazwisko oraz dokładny adres wnioskodawcy.

Po dokonaniu wpłaty z wnioskodawcą skontaktuje się osoba odpowiedzialna za dystrybucję i ustali termin odbioru węgla. Zgłaszając się po odbiór węgla należy pamiętać o zabraniu ze sobą dokumentu tożsamości. Zgodnie z ustawą koszty transportu z miejsca dystrybucji do gospodarstwa domowego pozostają po stronie wnioskodawcy.