![](https://radioplus.com.pl/images/banners/bn_2022_radio.jpg)
REGION
Od 4 maja placówki ZUS wznawiają tradycyjną obsługę klientów
![](/media/k2/items/cache/33a10aaef8c1f8ff62a631eefbe62dfb_XL.jpg)
![](/media/k2/users/515.jpg)
ZUS od poniedziałku ponownie będzie otwarty dla klientów. Urząd wprowadza jednak pewne zasady bezpieczeństwa.
Od 4 maja 2020 r. przywracamy obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) - poinformowała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. "ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00" - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. Zaznacza, że w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.
Szefowa ZUS zachęca do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. "Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów” – wskazuje. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych) - mówi Piotr Olewiński regionalny rzecznik ZUS na Mazowszu. Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy - mówi rzecznik ZUS na Mazowszu. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
![](/media/k2/items/cache/60eaf5be96d66732fc6eefb3c068e058_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/d2d8ee63a49ef907e80a3e34fb0fabb7_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/1d4070f2159b05c7289f94f15de2656d_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/870a7663cb175f766f133afaf154a4a8_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/304da5a1c5f76a32d9f032aa51f4a791_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/04bded8eb8d501331504449b1bdb520b_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/8b501d1f1d10e8924768def4bb9d15f1_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/ff51e9aa9c1a131fd0c2418cbc2edcff_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/eb4f40ffcf447c5d86ad69aace4cdb54_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/c042cc45523bbd5bb078614603e616ec_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/48994b145660016934e66928e7b56ca1_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/177f663c0d11054ec1d4a4f74429a87e_L.jpg)