Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Jan Pasterski
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Bilet przez internet, ale dopiero po 24 godzinach

poniedziałek, 06 lutego 2017 10:34 / Autor: Michał Kaczor
Bilet przez internet, ale dopiero po 24 godzinach
Michał Kaczor

Ruszył serwis do obsługi Radomskiej Karty Miejskiej przez internet. Doładowania będą jednak trafiały na nasze konto dopiero po 24 godzinach.

System obsługi Radomskiej Karty Miejskiej dostępny jest pod adresem rkm.mzdik.pl. Żeby korzystać z serwisu, trzeba najpierw się zarejestrować. W tym celu podajemy numer karty, wpisujemy hasło, e-mail i losowo wybrane przez system cyfry naszego numeru PESEL. Na pocztę e-mailową otrzymujemy link, który aktywuje nasze konto.

W serwisie mamy możliwość sprawdzenia stanu karty, historii transakcji, historii skasowań, doładowania karty i zmiany danych. System nie przyśpieszy jednak procesu doładowywania elektronicznej portmonetki. Przelewu możemy dokonać siedząc w domu, ale pieniądze trafią na nasze konto dopiero po upływie 24 godzin. - Jest to spowodowane możliwościami technicznymi. Urządzenia elektroniczne muszą bowiem najpierw pobierać aktualne dane, a nie dzieje się to w czasie rzeczywistym. Dlatego apelujemy do pasażerów o takie planowanie zakupu, by uwzględnić powyższy czas na udostępnienie usługi - tłumaczy Marek Ziółkowski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Wpłaconą kwotę trzeba następnie zatwierdzić. Można tego dokonać poprzez przyłożenie Radomskiej Karty Miejskiej do kasownika w autobusie, w biletomacie, punkcie biletowym lub punkcie partnerskim.

MZDiK wystawił do tej pory 45 tysięcy kart miejskich. Można je wykorzystywać nie tylko jako nośniki biletów i uprawnień do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych w komunikacji miejskiej w Radomiu. RKM zastępuje także karty biblioteczne w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Wkrótce będzie można zapłacić nią za wypożyczenie roweru miejskiego.

Wszystkie uwagi dotyczące funkcjonowania doładowywania RKM przez Internet można zgłaszać bezpośrednio do Działu Taryfowo-Biletowego (ulica Traugutta 30/30A, tel. 48 363-14-50, w. 120 lub 115, e-mail: biletowy@mzdik.pl).