Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Agnieszka Morawska
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Będą nowe autobusy, wiaty i zatoki

piątek, 28 lutego 2014 10:13 / Autor: Elżbieta Warchoł
Foto: MZDiK Radom
Elżbieta Warchoł

Solaris Bus & Coach dostarczy nowe autobusy dla radomskiej komunikacji miejskiej.

Firma Drogbud rozpocznie wkrótce prace przy wymianie wiat, remoncie zatok i pętli oraz montażu kamer na przystankach. Projekt pochłonie łącznie 14 milionów 670 tysięcy złotych, dwie trzecie tej kwoty otrzymamy w ramach dofinansowania unijnego- informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

Na przetarg na zakup i dostawę nowych autobusów wpłynęły dwie oferty. Konsorcjum firm Man Truck & Bus Polska oraz Man Bus złożyło ofertę o wartości 13 milionów 146 tysięcy 240 złotych, natomiast Solaris Bus & Coach zaproponował kwotę 12 milionów 782 tysięcy 160 złotych- informuje rzecznik. Przy ocenie złożonych ofert braliśmy pod uwagę nie tylko cenę pojazdów, ale także warunki dostawy, szkolenia i serwisu, warunki techniczne, a ponadto stopień zużycia energii i emisji zanieczyszczeń. Oferta Solaris Bus & Coach uzyskała maksymalną liczbę punktów, w tym 80 za cenę, 18 za warunki techniczne oraz 2 punkty w przypadku kosztów zużycia energii i emisji zanieczyszczeń.

Nowe autobusy będą przegubowe, niskopodłogowe, napędzane sprężonym gazem ziemnym, wyposażone między innymi w klimatyzację i monitoring, w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych. W środku zostaną zamontowane elektroniczne tablice trasowe. Dzięki nim nie tylko będzie można łatwo zlokalizować, gdzie znajduje się dany autobus, ale i dowiedzieć się o ewentualnych zmianach trasy przejazdu. Dostawę pojazdów przewidujemy na ten rok- podkreśla Dariusz Dębski.

Zakup ośmiu nowych autobusów komunikacji miejskiej to część projektu pod hasłem "Poprawa systemu transportu publicznego w Radomiu poprzez zakup nowego taboru oraz rozbudowę infrastruktury towarzyszącej". W osobnym przetargu wyłoniliśmy wykonawcę, który będzie odpowiedzialny za wymianę niektórych wiat przystankowych, remont wybranych zatok i pętli, budowę nowego przystanku końcowego przy ulicy Mroza, a także montaż kamer monitoringu na najważniejszych przystankach. O to zamówienie starały się cztery firmy. Za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę radomskiego Drogbudu, który za wykonanie wszystkich prac zażądał 1 miliona 695 tysięcy złotych.

W ramach projektu planujemy zakup dwunastu wiat przystankowych- wyjaśnia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Chcemy nowymi zadaszeniami w pierwszej kolejności zastąpić mocno wyeksploatowane, pomalowane na czarno wiaty typu włoskiego. Zostały one przed laty zamontowane między innymi na Traugutta przy Piłsudskiego, 25 Czerwca przy Skłodowskiej-Curie, a także na Żeromskiego przy Czachowskiego oraz Kelles-Krauza przy 25 Czerwca.

Planujemy również remont piętnastu zatok przystankowych wraz z przyległymi chodnikami, między innymi na Poniatowskiego przy dworcu PKP, na Beliny-Prażmowskiego przy dworcu PKS, na Traugutta przy naszym punkcie firmowym, na Struga naprzeciwko osiedla Nad Potokiem oraz na Wierzbickiej przy Gębarzewskiej. Wyremontujemy także dwie pętle autobusowe: na Kierzkowie i Kapturze. Zupełnie nowy przystanek końcowy powstanie natomiast na północy Radomia, przy ulicy Mroza.

Nasze zamówienie obejmuje ponadto montaż kamer obrotowych na pięciu przystankach: na Jana Pawła II przy kwiaciarni, na Struga przy markecie, na placu Dworcowym przy stacji benzynowej, na Chrobrego przy sklepie Żak oraz na Okulickiego przy targowisku. Obraz z kamer będzie przesyłany do stanowiska monitoringu w naszej siedzibie- wyjaśnia Dębski.

Projekt "Poprawa systemu transportu publicznego w Radomiu poprzez zakup nowego taboru oraz rozbudowę infrastruktury towarzyszącej" jest realizowany w ramach działania 5.1 "Transport miejski" z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Jego wartość to 14 milionów 670 tysięcy złotych, natomiast kwota dofinansowania wynosi 10 milionów 112 tysięcy złotych, czyli 85 procent kosztów kwalifikowanych.


Tag: