RADOM
Radom na Hannover Messe
Misja gospodarcza Radomia.
Podobnie jak w ciągu dwóch poprzednich lat, również w tym roku Radom uczestniczy w imprezie targowo-wystawienniczej Hannover Messe 2014. Tegoroczna misja gospodarcza Gminy Miasta Radomia oraz przedsiębiorców i instytucji z regionu została zorganizowana między 7 a 11 kwietnia. Udział w targach jest współfinansowany przez Gminę Miasta Radomia oraz radomskie przedsiębiorstwa, co świadczy o pozytywnej ocenie poprzednich edycji.
Radomska delegacja na Hannover Messe 2014 składała się z firm:
- GGG Sp. z o.o.;
- PT Bartech;
- Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Radmot;
- Precision Machine Parts Poland Sp. z o.o.;
- Lemich;
- Fabryka Broni Łucznik Radom Sp. z o.o.;
Po raz pierwszy w tym roku wspólnie z miastem i firmami wystawią się instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości, takie jak: Agencja Rozwoju Przemysłu SA oraz Radomskie Centrum Innowacji i Technologii. Większość z wyżej wymienionych firm i instytucji należy do Radomskiego Klastra Metalowego, który reprezentuje interesy branży metalowej.
Gminę Miasta Radomia na targach reprezentował Wiceprezydent Krzysztof Ferensztajn i pracownicy Biura Obsługi Inwestora pod kierownictwem Rafała Grzeszczyka. Przedstawiciele miasta odwiedzili stoisko firmy Aplisens, która w styczniu tego roku uruchomiła w Radomiu produkcję aparatury do pomiaru ciśnienia stosowanej w różnych gałęziach przemysłu. Na radomskich stoisku gościł Krzysztof Blau – przedstawiciel Izby Gospodarczej z Magdeburga, które jest miastem bliźniaczym Radomia. Podczas spotkania zaprezentowano potencjał firm i rozmawiano na temat ożywienia współpracy gospodarczej pomiędzy miastami.
W ramach targów zorganizowana została wizyta studentów Uniwersytetu Technologiczno – Humanistycznego oraz uczniów Zespołu Szkół Zawodowych, którzy uczestniczyli w programie Tec2You mającym na celu zapoznanie młodych ludzi z najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi w przemyśle, które prezentowane są na targach Hannover Messe.
Misja jest kontynuacją współpracy Gminy z lokalnym biznesem i realizacją celów w postaci czynnego pozyskiwania nowych inwestorów, kształtowania pozytywnego wizerunku biznesowego, a także promowania regionu jako miejsca atrakcyjnego i przyjaznego dla inwestorów.
Stoisko radomskie niewątpliwie wyróżniało się spośród pozostałych, co również miało wpływ na duże zainteresowanie odwiedzających. Świadczyć mogą o tym liczne zapytania ofertowe od potencjalnych klientów radomskich firm. (za: UM Radom)