RADOM
Rekompensata za usterki
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zamienił nałożone kary umowne dla firmy R&G Mielec odpowiedzialnej za działanie biletomatów, na rekompensatę w formie naprawy biletomatów w Radomiu.
Firma R&G Mielec miała zapłacić ponad 400 tys. zł kary. Wystawienie obciążenia podyktowane było opieszałością przy naprawie biletomatów oraz wielokrotnym upominaniem się o serwis biletomatów. Pośrednim powodem było także osłabienie wizerunku MZDiK. Teraz kara zamieniona została na rekompensatę. - W ramach podjętych działań uaktualniono oprogramowanie biletomatów oraz kasowników w autobusach. Usunięto również problemy, jakie pojawiały się przy próbach zapłaty kartą. To była największa bolączka tych urządzeń. - mówi Dawid Puton - rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu:
Firma R&G zobowiązała się również do serwisowania biletomatów przez trzy miesiące od czasu zakończenia obowiązującej umowy. Ta podpisana jest do 5 września 2020 roku. Usprawnione zostało również zasady przechowywania informacji o kartach miejskich na serwerach. To wyeliminowało problemy z doładowaniem e-portmonetki czy zakodowaniem na karcie miejskiej biletu miesięcznego.
Dyrekcja MZDiK i R&G ustaliły również, że od 31 sierpnia za postój w strefie płatnego parkowania będzie można zapłacić Radomską Kartą Miejską.
- Jesteśmy bardzo mocno przekonani, świadczą o tym również dane, że te wszystkie usprawnienia na tyle pomogły funkcjonowaniu biletomatów i sprawności całego systemu. Przez około dwa tygodnie nasi pracownicy do biletomatów wyjechali tylko raz. Była to bardzo drobna usterka związana z zacięciem papieru w jednej z maszyn. - dodaje Dawid Puton.