RADOM
Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta
Adresy placówek medycznych, przychodnie, które mają umowy z NFZ czy zasady i miejsca udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta - między innymi takie informacje można uzyskać dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta. Infolinia działa od wtorku.
Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznik Praw Pacjenta podpisali porozumienie o uruchomieniu jednego telefonu, służącego do udzielania informacji i prowadzenia pacjentów w systemie zdrowia. Celem uruchomienia infolinii bylo ułatwienie pacjentom poruszania się w systemie zdrowia. - wyjaśnia Andrzej Cieślik - kierownik radomskiego oddziału NFZ. Wśród informacji m.in: zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej, zasady i miejsca udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta czy wysokości składki, zasady uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego:
Telefony odbierają pracownicy NFZ i rzecznika Praw Pacjenta. W razie potrzeby pracownicy przekierują do merytorycznych pracowników, którzy udzielą odpowiedzi na konkretny temat. - Wszystko jest bezpieczne, rozmowy są anonimowe, nie trzeba podawać swoich danych. Warto natomiast pytać i dociekać - dodaje Andrzej Cieślik:
Infolinia działa od codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00 pod numerem 800 190 590. Połączenie jest bezpłatne.