RADOM
Budżet Obywatelski: czas start!
Od najbliższego poniedziałku przez tydzień będzie można zgłaszać swoje projektu do przyszłorocznego Budżetu Obywatelskiego. Do podziału jest blisko 6 milionów złotych.
Przyszłoroczna edycja radomskiego Budżetu Obywatelskiego będzie różnić się od tego, co znali radomianie po poprzednich odsłonach. Proponowane zmiany dostosowują radomski Budżet Obywatelski do nowych zapisów ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z nimi w Radomiu nie ma już możliwości podziału miasta na obszary terytorialne. W związku z tym w projekcie zarządzenia nadchodzącej edycji Budżetu Obywatelskiego będzie obowiązywał nowy podział środków w rozbiciu na 3 kategorie: do 50 tysięcy, do 400 tysięcy i powyżej 400 tysięcy złotych. Pozostanie również obszar instytucjonalny, tzw. szkolny. Dobra wiadomość jest taka, że w przyszłym roku na budżet obywatelski przeznaczonych zostanie 5 800 000 zł - o milion więcej niż w poprzednich latach.
W tym roku wnioski przyjmowane będą od poniedziałku, 15 kwietnia do niedzieli, 21 kwietnia. Swoje projekty zgłaszać można osobiście w czterech miejscach:
- Biurze Rady Miejskiej (ul. Moniuszki 9, pok. 13A)
- Centrum Organizacji Pozarządowych ( ul. Struga 1)
- Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego (Kilińskiego 30, pok. 19)
- Referacie Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego (Żeromskiego 53, pok. 104)
Można je również przesyłać za pośrednictwem strony internetowej www.konsultacje.radom.pl. Tam znaleźć można również harmonogram punktów mobilnych.
- Projekty powinny być jak najprostsze. Nie wymagamy skomplikowanych kosztorysów czy rysunków technicznych. Wymagamy jedynie, aby wskazali Państwo miejsce, określili, ile ma to kosztować i co tak naprawdę chcielibyście zrealizować. Resztą zajmujemy się my. Im szybciej zgłoszony zostanie wniosek - tym lepiej - mówi Mateusz Tyczyński - dyrektor kancelarii prezydenta:
Głosowanie potrwa od 5 do 21 lipca, a jego wyniki mają zostać ogłoszone do 18 sierpnia.