Wydarzenia
Oszuści podszywają się pod PGE!
Dostałeś smsa od PGE? Sprawdź, czy to nie oszustwo!
Polska Grupa Energetyczna informuje, że ktoś podszywa się pod spółkę i wysyła smsy o planowanych wyłączeniu prądu w związku z rzekomo niezapłaconymi rachunkami. To oszuści!
W wiadomości zazwyczaj jest link, który prowadzi do strony podobnej do elektronicznego biura obsługi klienta PGE. Następnie przekierowuje do systemu bankowości elektronicznej, a stamtąd pieniądze trafiają na konto oszusta.
- Bronić można się przed tym pamiętając o kilku podstawowych zasadach. Jeśli ktoś z klientów PGE Obrót ma założone elektroniczne biuro obsługi klienta, to jeśli loguje się do tego serwisu, pojawia mu się w witrynie przeglądarki kłódka, która świadcząca o tym, że to bezpieczne połaczenie internetowe. W zakładce "Finanse" można też sprawdzić stan swoich rachunków. Zachęcamy też klientów, żeby sprawdzać dane, na które przesyłamy pieniądze - mówi Mariusz Majewski z PGE Obrót.
Spółka PGE Obrót przypomina, że właściwy adres logowania do biura obsługi klienta PGE to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtm
Kiedy ktoś dostanie smsa i podejrzewa, że to działanie oszusta, warto powiadomić Polską Grupę Energetyczną.
- My takie przypadki rejestrujemy, uruchamiamy akcje informacyjne i zgłaszamy do organów ścigania - dodaje Mariusz Majewski.
Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości odnośnie wiadomości, warto skontaktować się z infolinią PGE pod numerem telefonu (+48) 422 222 222.