Wydarzenia
Wirtualny przekaz o realnych problemach
Lekcja wychowawcza nie musi być nudną pogadanką. Wystarczy wziąć gogle i pozwolić uczniom odczuwać problem ich rówieśników.
Takie nietypowe lekcje wychowawcze przeprowadzone zostały w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu. Odbiorcami byli uczniowie ZST, ale przede wszystkim szkół podstawowych. Koordynator Tomasz Magnowski.
Lekcję przeprowadzała fundacja Wirtualne Horyzonty. Na warsztat wzięte zostały tematy: przemocy, fobii społecznej i Zespołu Aspergera. Psycholog Renata Werbachowska.
Wirtualna rzeczywistość nie jest obca uczniom podstawówek, ale przyznali, że taka forma przekazu bardziej przemawia.
Dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych nowoczesne technologie to codzienność. Są zwolennikami wykorzystywania nowocześności w mówieniu o odwiecznych problemach.
Teraz najważniejsze, by ciekawa lekcja przełożyła się na rzeczywiste działania i rzeczywiście zwiększała zdolność do empatii wśród młodego pokolenia.