RADOM
Przebudowa ul. Żółkiewskiego. Nowy przetarg
Za kilka tygodni dowiemy się, jaka firma przebuduje ul. Żółkiewskiego w Radomiu.
Do wykonania tego zadania zgłosiło się pięć firm. Najwyższą cenę przedstawił Fart z Kielc - 75.017.700 złotych. Najtańsza była natomiast oferta firmy Strabag z Pruszkowa - 47.534.309 złotych i dwa grosze. Do przetargu zgłosiły się też trzy konsorcja: Mosty-Łódź z Łodzi i Budromost Starachowice z Wąchocka, Intercor z Zawiercia i Trakt z Górek Szczukowskich oraz Banimex z Będzina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych ze Starachowic. Na sfinansowanie powstania węzła na ulicy Żółkiewskiego są 43 miliony złotych.
Zamówienie obejmuje budowę dwóch obiektów mostowych nad linią kolejową nr 8 wraz z łącznicami i włączeniem do istniejącej jezdni ulicy Żółkiewskiego, ale już bez przebudowy trasy krajowej nr 9 pomiędzy Zbrowskiego i Kozienicką. Zakres przetargu jest identyczny, jak umowa dotycząca dofinansowania, które dostaliśmy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Zgodnie z nią wartość dofinansowania może wynieść do 44 milionów złotych. Zamówienie obejmuje także wykonanie nakładek asfaltowych na drogach objazdowych.
W czasie trwania inwestycji istniejący wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i wyburzony. Równolegle będzie trwać budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na ulicach Kozienickiej, Struga i 11 Listopada oraz zainstalować nowe sygnalizatory świetlne u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca jeszcze raz będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada oraz odtworzyć nawierzchnie na Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Wernera, Szarych Szeregów, Energetyków i Brzustowskiej. Jest to dość ważny wymóg kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Wspomniane nakładki asfaltowe muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego.