RADOM
Radom będzie miał trasę N-S
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
Zbigniew Banaszkiewicz, pełnomocnik prezydenta Radomia ds. kontaktów z rządzem:
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
O szczegółach związanych z budową trasy N-S mówi wiceprezydent Konrad Frysztak:
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
W planach jest zamknięcie całkowicie 25-go czerwca, bowiem Wodociągi Miejskie przygotowują się do pozyskania środków na wymianę instalacji pod ulicą - dodaje wiceprezydent Frysztak:
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
W pierwszej kolejności będzie budowany odcinek trasy od ronda Mikołajczyka przy dworcu PKS do ulicy Żeromskiego w sąsiedztwie wiaduktu i połączenia z ulicą Szklaną.Na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Węzeł ten umożliwi m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP. Spowoduje to odciążenie zakorkowanego lewoskrętu z ulicy Słowackiego w ulicę 25 Czerwca. Inwestycja będzie się wiązała z koniecznością wyburzenia kamienicy u zbiegu Czachowskiego i Słowackiego, po stronie przejścia podziemnego pod torami kolejowymi. Samo przejście podziemne ma być zlikwidowane, a piesi i rowerzyści będą mieli wydzielony na wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy.
Na odcinku od ulicy Słowackiego do ulicy Żeromskiego trasa N-S będzie miała jedną jezdnię, która będzie biegła bezpośrednio obok torów kolejowych. U zbiegu z ulicą Szklaną powstanie rondo z wydzielonym prawoskrętem z ulicy Żeromskiego w nową trasę. Projektanci nie przewidują wprowadzenia na drugi etap N-S linii autobusowych wymagających budowy zatok.