REGION
Jest wstępny kompromis ws. polskiej papryki
Jest wstępne porozumienie producentów papryki i firmy Unilever. Chodzi o reklamę, w której słyszymy, że "najlepsza papryka pochodzi z Hiszpanii". Producenci uważają, że uderza to w polskich plantatorów.
Dziś w Potworowie odbyło się spotkanie członka zarządu firmy Unilever i przedstawicieli Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej. Chodziło o reklamę papryki ostrej z Hiszpanii jednej ze znanych firm produkujących przyprawy. Z reklamy wynika, że kraj pochodzenia jest gwarancją smaku, a co za tym idzie - najlepsza papryka pochodzi właśnie z Hiszpanii.
- Reakcja na apel nastąpiła. Na spotkanie przyjechał przedstawiciel zarządu firmy Unilever, na którym został opracowany wstępny kompromis. Została podjęta decyzja, że zostanie opublikowany wspólny komunikat obu stron - mówi Paweł Myziak ze Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej.
Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej to organizacja, której celem jest wspieranie grup producentów oraz reprezentowanie ich wobec podmiotów zewnętrznych. Zrzeszenie skupia producentów papryki i innych warzyw z terenu tzw. zagłębia paprykowego, które tworzą gminy: Przytyk, Klwów, Potworów i Radzanów.