REGION
Ruszyły prace przy budowie ekspresowej „siódemki” z Warszawy do Grójca
Od wycinki drzew na jezdni – w kierunku Warszawy pomiędzy Grójcem a Tarczynem, rozpoczęły się dziś prace przygotowawcze na budowie trasy szybkiego ruchu (S7 ) ze stolicy do Grójca. Następnie roboty będą kontynuowane na jezdni w przeciwnym kierunku. Zakończenie budowy to marzec 2021 roku.
– Podczas prowadzenia robót wprowadzona jest tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do jednego pasa ruchu oraz ograniczeniu prędkości do 60 km/h – poinformowała Małgorzata Tarnawska, rzeczniczka oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.
Rozpoczęto również rozbiórki na tym odcinku. Pierwszy budynek rozebrany został w miejscowości Pamiątka.
Realizacja zadania podzielona została na trzy odcinki: węzeł Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – około 6,6 km, Lesznowola – Tarczyn – około 14,8 km, Tarczyn – obwodnica Grójca – około 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości około 29 km. - Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po trzy pasy ruchu plus pas dzielący 5 m, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po dwa pasy ruchu plus pas dzielący 12 m, jako rezerwa pod trzeci pas – mówi rzeczniczka.
Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, węzeł Tarczyn Północ, Tarczyn Południe. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wartość inwestycji to około 1,5 mld zł. Budowa jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko UE na lata 2014-2020.