Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Serwulus
Dziś jest: Poniedziałek, 23 grudnia 2024

Radomskie

Wszystkie kolory polskiej papryki już dostępne

sobota, 31 lipca 2021 15:11 / Autor: Radosław Mizera
Wszystkie kolory polskiej papryki już dostępne
foto: Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej
Radosław Mizera

Jak co roku, lipiec jest miesiącem, który rozpoczyna sezon na polską paprykę. Możemy już bez problemu kupić polską paprykę w kolorach czerwonym i żółtym. Krajowa zielona papryka pojawiła się w sklepach już na przełomie czerwca i lipca.

Sezon na polską paprykę rozpoczęty

Lipiec co roku jest miesiącem, w którym w sklepach i na targowiskach pojawia się polska papryka. W Polsce uprawiana jest nie tylko najbardziej popularna papryka czerwona, żółta i zielona. Nie każdy wie, że w Polsce (głównie na południu Mazowsza) produkuje się również inne odmiany, na przykład ostre habanero, jalapeno, czy peperoncini. Dlatego zawsze kupując paprykę warto zwracać uwagę na kraj pochodzenia i wybierać polskie warzywa.

Warto wybierać polskie warzywa sezonowe

Przewaga polskich warzyw nad importowanymi wynika z kilku przyczyn. Wybierając polskie warzywa, dojrzewające w pełni sezonu, mamy pewność, że ich droga „od pola do stołu” jest najkrótsza. Oznacza to, że warzywa nie są długo przechowywane i transportowane, co ma wpływ nie tylko na jakość warzyw ale również na środowisko. Ograniczenie transportu warzyw z innych krajów, znacznie redukuje ślad węglowy, dzięki zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Co więcej, kupując krajowe warzywa wspieramy polskie rolnictwo.

Trwa kampania Moc Polskich Warzyw

„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.