Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ALEJA GWIAZD
Mariusz Syta
Patron dnia: święci męczennicy Nereusz i Achilles
Dziś jest: Niedziela, 12 maja 2024

RADOM

Podpisano umowę na budowę serwisowni Kolei Mazowieckich

środa, 25 października 2023 13:01 / Autor: Radosław Mizera
foto: Radosław Mizera
Radosław Mizera

Proces inwestycyjny będzie realizowany przez dwa lata. Wartość kontraktu to prawie 75 mln zł. Pracę znajdzie tu 50 osób.

Naprawy i przeglądy pociągów Kolei Mazowieckich oraz nowe miejsca pracy – to zalety inwestycji, która powstanie w Radomiu. Dzisiaj podpisano umowę na budowę bazy utrzymaniowo-naprawczej przy ulicy Mazowieckiego. Robert Stępień – prezes zarządu spółki Koleje Mazowieckie:

Budowa bazy w Radomiu jest nie tylko ważna dla funkcjonowania Kolei Mazowieckich, przewoźnika pasażerskiego, ale realizacja tego projektu będzie mieć przede wszystkim pozytywny wpływ na rozwój regionu i aktywizację zawodową społeczności lokalnej. Marszałek Adam Struzik:

Nowe zaplecze zapewni miejsca pracy dla około 50 mieszkańców południowej części województwa mazowieckiego. Ponadto w ciągu najbliższych czterech lat spółka kolejowa, której właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego, pozyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych planowanych do obsługi między innymi połączenia do Radomia, Rafał Rajkowski, wicemarszałek województwa mazowieckiego:

Proces inwestycyjny będzie realizowany przez dwa lata. Wartość kontraktu to prawie 75 mln zł. Pracę znajdzie tu 50 osób. Prezes firmy Intop Warszawa Edward Głaz:

Nowy oddział zaplecza technicznego będzie zlokalizowany przy ulicy Tadeusza Mazowieckiego. W bazie będą wykonywane prace utrzymaniowe pojazdów kolejowych. W hali znajdą się się dwa kanały przeglądowo-naprawcze, dzięki czemu będzie możliwe jednoczesne wykonanie prac serwisowych minimum dwóch pojazdów kolejowych o długości nieprzekraczającej 99 m. Realizacja tej inwestycji ułatwi proces utrzymania pojazdów kolejowych Kolei Mazowieckich obsługujących relacje z Radomia do Skarżyska -Kamiennej, Warki, Drzewicy, Przysuchy i Dęblina.

W nowym zapleczu, poza budową hali przeglądowo-naprawczej planowana jest również budowa torów postojowych wraz z siecią trakcyjną, magazynu materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe, a także budynku administracyjno-biurowego oraz myjni przejazdowej z systemem przeciwoblodzeniowym.