RADOM
Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na budowę serwisowni
Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na budowę nowej bazy utrzymaniowo-naprawczej, która powstanie przy ul. Mazowieckiego w Radomiu. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka INTOP z Warszawy. Wartość kontraktu to prawie 75 mln zł. Pracę znajdzie tu 50 osób.
- Budowa bazy w Radomiu jest nie tylko ważna dla funkcjonowania Kolei Mazowieckich, przewoźnika pasażerskiego, ale realizacja tego projektu będzie mieć przede wszystkim pozytywny wpływ na rozwój regionu i aktywizację zawodową społeczności lokalnej. Nowe zaplecze zapewni miejsca pracy dla około 50 mieszkańców południowej części województwa mazowieckiego. Ponadto w ciągu najbliższych czterech lat spółka kolejowa, której właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego, pozyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych planowanych do obsługi między innymi połączenia do Radomia - wyjaśnia Rafał Rajkowski, wicemarszałek województwa mazowieckiego:
Nowy oddział zaplecza technicznego będzie zlokalizowany przy ulicy Tadeusza Mazowieckiego. W bazie będą wykonywane prace utrzymaniowe pojazdów kolejowych. W hali znajdą się się dwa kanały przeglądowo-naprawcze, dzięki czemu będzie możliwe jednoczesne wykonanie prac serwisowych minimum dwóch pojazdów kolejowych o długości nieprzekraczającej 99 m. Realizacja tej inwestycji ułatwi proces utrzymania pojazdów kolejowych Kolei Mazowieckich obsługujących relacje z Radomia do Skarżyska -Kamiennej, Warki, Drzewicy, Przysuchy i Dęblina.
W nowym zapleczu, poza budową hali przeglądowo-naprawczej planowana jest również budowa torów postojowych wraz z siecią trakcyjną, magazynu materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe, a także budynku administracyjno-biurowego oraz myjni przejazdowej z systemem przeciwoblodzeniowym.
Nowa baza w Radomiu umożliwi też wykonywanie napraw na miejscu, bez konieczności przejazdu do podobnych miejsc napraw w Warszawie, Tłuszczu czy w Sochaczewie. To duża oszczędność czasu, która zdecydowanie wpłynie na większą efektywność eksploatacji pojazdów – podkreśla Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.
Planowany czas realizacji inwestycji to 24 miesiące od dnia zawarcia umowy z wykonawcą.