Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Paschalis Baylon, zakonnik
Dziś jest: Piątek, 17 maja 2024

REGION

Powstają nowe perony na kolejowej ósemce

sobota, 23 lutego 2019 11:23 / Autor: Jakub Szczechowski
fot. PKP PLK
Jakub Szczechowski

W marcu rozpocznie się modernizacja jednotorowego odcinka kolejowej ósemki pomiędzy Warką a Radomiem. Tymczasem między Czachówkiem i Warką budowane są nowe perony.

 Zarysy peronów widoczne są w Sułkowicach, Krężelu, Gośniewicach i Michalczewie. Trwa też montaż fundamentów nowej sieci trakcyjnej. Jest już ponad 300 takich fundamentów. Wcześniej zdemontowanych zostało 15 km torów, 19 km starej sieci trakcyjnej i 11 połówek przepustów. Usunięty został też stary tłuczeń i zdemontowano część starych peronów. Na froncie robót zgromadzono prawie 70 tys. ton tłucznia, 50 tys. podkładów, 65 km szyn, 26 rozjazdów i 600 płyt.

Prace na odcinku Czachówek - Warka zakończą się w połowie 2020 roku. Główne zadania to przebudowa stacji: Chynów i Warka oraz przystanków: Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. - W Chynowie i Warce wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienią się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Całkowity koszt prac to 216 mln zł. 85% to środki unijne.

Z kolei w marcu ruszy przebudowa odcinka Warka - Radom o długości 45 km. Podstawa to budowa drugiego toru. Nowe perony będą miały: stacja Dobieszyn i 6 przystanków: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów. Powstaną nowe przystanki w Starej Woli Gołębiowskiej, w Radomiu przy ul. Kozienickiej i ul. Żółkiewskiego.

Roboty kolejowe pociągną za sobą zmianę organizacji ruchu. Do lipca między Strzyżyną i Radomiem wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa (Koleje Mazowieckie). Pociągi dalekobieżne pojadą inną trasą. Do stycznia 2020 roku zastępcza komunikacja autobusowa będzie obowiązywała na całym odcinku.

Inwestycja ta ma zakończyć się do połowy 2021 roku. Pochłonie 429 mln zł. Oddanie inwestycji na wszystkich odcinkach ma skrócić czas podróży z Warszawy do Radomia ze 115 do około 75 minut.