RADOM
W poniedziałek zbiera się Rada Miejska
Porządek sesji:
1. Przyjęcie protokołu z XXV. sesji Rady Miejskiej w Radomiu.
2. Informacja z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
3. Wystąpienia parlamentarzystów i dyskusja.
4. Informacja Powiatowego Urzędu Pracy nt. stanu bezrobocia w mieście i aktualnej sytuacji na rynku pracy oraz sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy za 2015r.
5. Analiza stanu bezpieczeństwa obszaru miasta Radomia i Powiatu Radomskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2015r.
6. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi Prezydenta Miasta.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: 1) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Radomia na lata 2016 – 2035 oraz dokonania zmian w Uchwale Budżetowej na 2016r. – druki nr: 218, 219, 2) zatwierdzenia taryfy stanowiącej zestawienie cen i opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków przez Wodociągi Miejskie w Radomiu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – druk nr 211, 3) wniesienia wkładu niepieniężnego do MOSiR Sp. z o.o. – druk nr 204, 4) powierzenia MPK Sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu zadania własnego Gminy Miasta Radomia w zakresie transportu osób niepełnosprawnych – druk nr 210, 5) zmiany uchwały nr 688/2014 w sprawie Systemu Informacji Miejskiej w Radomiu oraz zmiany uchwały nr 330/2012 w sprawie podziału Radomia na obszary Systemu Informa- cji Miejskiej – druki nr: 213, 214, 6) użyczenia lokalu użytkowego stanowiącego własność Gminy Miasta Radomia położone- go przy ul. Królowej Jadwigi 15 na rzecz Polskiego Związku Niewidomych – druk nr 203, 7) podziału Gminy Miasta Radomia na 5 sektorów wywozowych do obsługi gospodarki od- padami komunalnymi oraz szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na tere- nie Gminy Miasta Radomia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właści- ciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – druki nr 207, 208 8) zmiany uchwały w sprawie przyjęcia ,,Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miasta Radomia w 2016 r.” – druk nr 215, 9) ustanowienia pomników przyrody: „Fastigiata” i „Korkowiec"– druki nr: 205, 206, 10) podziału środków z PFRON na realizację przez powiat zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej w 2016r. – druk nr 209, 11) ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie miasta Radomia na 2016r. – druk nr 212, 12) ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół i placówek publicznych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania – druk nr 216, 13) tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz obni- żania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia - druk nr 217, 14) ustanowienia roku 2016 „Rokiem Protestu Robotniczego Czerwiec 76” – druk nr 220.
8. Informacja o pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej.
9. Sprawozdanie delegata Miasta Radomia z posiedzenia Związku Miast Polskich.10. Sprawy różne i wolne wnioski: 1) informacja nt. programu Rodzina 500+, 2) sprawozdanie z działalności Radomskiej Rady Seniorów, 3) informacja w sprawie zgłoszonych żądań skierowanych przez właścicieli albo użytkowników wieczystych nieruchomości do gminy w sytuacji gdy korzystanie z nieruchomości lub jej części w dotychczasowy sposób lub zgodny z dotychczasowym przeznaczeniem stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą 4) informacja o wydanych decyzjach naliczających jednorazowe opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku ze zmianą lub uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 5) sprawozdanie z realizacji „Programu Współpracy Gminy Miasta Radomia z Organizacjami Pozarządowymi za rok 2015”, 6) sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2013 – 2016 za 2015 rok, 7) sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2015r. 8) sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2015.