RADOM
Nie dojedziemy pociągiem do Warszawy?
Kumulacja prac torowych zablokuje kolejowy dostęp do Warszawy? Takie obawy ma Fundacja Pro Kolej, która opublikowała mapkę zamknięcia linii kolejowych ze stolicy na południe kraju. O sprawie pisze Rynek Kolejowy.
Prezes fundacji Pro Kolej Jakub Majewski informuje, że zapowiedzi modernizacji tras objazdowych po trzech latach od uruchomienia nowej perspektywy i harmonogramy, w których nakładają się prace na liniach podstawowych i objazdowych, w żaden sposób nie układają się w logiczną całość.
Z kolei Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki zapewnia, że koordynuje ona wszystkie swoje inwestycje w taki sposób, aby pasażer miał zawsze zapewnioną jak najlepszą komunikację. – Prowadzimy konsultacje z przewoźnikami i samorządami lokalnymi. Proponujemy rozwiązania, które są najwygodniejsze dla pasażerów. Harmonogramy inwestycji układamy w taki sposób, aby zapewnić maksymalną przejezdność – zapewnia Jakubowski.
Ponadto przebudowa toru między Radomiem a Radzicami odbywa się przy prowadzonym ruchu pociągów po drugim torze. Również zaplanowana inwestycja na linii między Warszawą a Radomiem zakłada, że prace między Czachówkiem a Warką odbędą przy utrzymanym ruchu po jednym torze. – Roboty na jednotorowym odcinku między Warką a Radomiem mogą wymagać czasowych zamknięć – przyznaje Jakubowski. Zwraca również uwagę, że w czasie prac pociągi z Radomia będą mogły korzystać z linii Radom – Radzice – Grodzisk Mazowiecki – Warszawa lub Radom – Dęblin – Pilawa – Warszawa.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa również zapewnia, że PKP Polskie Linie Kolejowe koordynują wszystkie swoje inwestycje w celu zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych pasażerów.