RADOM
Ratownicy medyczni testują nowy sprzęt
Tablet zastępuje telefon, przynajmniej w komunikacji dyspozytora pogotowia z załogą karetki ratunkowej. Radom - jako pierwszy na Mazowszu - testuje nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu oszczędza się czas i eliminuje błędy.
Ratownicy medyczni z Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego dostali 33 tablety. W sprzęt z nawigacją GPS i drukarką wyposażone zostały wszystkie karetki z radomskiej stacji. System wspomagania dowodzenia, jak mówi ratownik medyczny Mariusz Wielocha, to duże usprawnienie:
Założeniem wprowadzania systemu jest optymalizacja i skrócenie czasu dojazdu do pacjenta - mówi rzecznik stacji pogotowia ratunkowego Elżbieta Cieślak:
Dyżurny po przyjęciu zgłoszenia, wysyła do załogi karetki krótki tekst. Opisuje zdarzenie, podaje adres i dane osoby oczekującej pomocy, a informację oznacza specjalnym kodem. To sprawia, że komunikat jest czytelny, nie ma w nim miejsca na nieścisłości czy niedomówienia. Tablet i terminal służą też do wypełniania, a potem drukowania karty pacjenta.
Zdaniem wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, nowoczesne urządzenia i technologie mają ułatwić oraz skoordynować pracę wszystkich służb: policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego, a to z kolei przełoży się naskuteczność prowadzonych przez nie działań:
Wprowadzenie systemu to pierwszy krok do informatyzacji Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego:
Za wprowadzenie systemu zapłaci Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Do końca roku powinien działać w całym kraju.