Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Agnieszka Morawska
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Przetarg na wiadukty rozstrzygnięty

poniedziałek, 24 marca 2014 15:16 / Autor: Radosław Mizera
Przetarg na wiadukty rozstrzygnięty
Radosław Mizera

Przetarg na budowę nowych wiaduktów na Żółkiewskiego w Radomiu wraz z przebudową tej ulicy na odcinku od Zbrowskiego do starodroża Kozienickiej wygrało konsorcjum firm ze Skoczowa i Kielc. Wspólną ofertę tych dwóch przedsiębiorstw MZDiK uznał za najkorzystniejszą.

W przetargu nieograniczonym wystartowali wykonawcy między innymi z Warszawy, Kielc, Pruszkowa i Wąchocka. Konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc złożyło ofertę najtańszą - o wartości 43 milionów 807 tysięcy 330 złotych. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądała natomiast spółka Planeta z Warszawy - 69 milionów 477 tysięcy 780 złotych. Wszystkie złożone oferty mieściły w kwocie, którą MZDiK zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia. - Czekamy obecnie na stanowiska pięciu kontroferentów. Jeśli żadna z tych firm nie złoży odwołania od decyzji komisji przetargowej, będziemy mogli podpisać umowę ze zwycięskim konsorcjum, ustalić termin rozpoczęcia robót i przekazać wykonawcy teren pod inwestycję – mówi rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.

Budowa nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową odcinka tej ulicy to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w mieście. Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8.
Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki temu fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką zmieni się nie do poznania. Ten ponadkilometrowy odcinek będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki".
Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015.