Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ALEJA GWIAZD
Mariusz Syta
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

RADOM

Przebudują wiadukt na ul. Żeromskiego

poniedziałek, 12 marca 2018 10:26 / Autor: Michał Kaczor
fot. mzdik
Michał Kaczor

W tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa wiaduktu na ul. Żeromskiego i Lubelskiej.

Do końca listopada tego roku ma zostać przygotowana dokumentacja projektowa nowego wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską. Przeprawa nad torami kolejowymi pomiędzy Śródmieściem i Dzierzkowem będzie szersza niż obecnie. Koncepcja przewiduje także dostosowanie jej do potrzeb pasażerów ewentualnego przystanku kolejowego.

Wiadukt między ulicami Żeromskiego i Lubelską został otwarty w październiku 1982 roku. Od tamtej pory nie przechodził żadnej generalnej naprawy.

Jak informuje Dawid Puton, rzecznik MZDiK, istniejący obiekt zostanie rozebrany, a na jego miejscu powstanie nowy. Koncepcję przeprawy przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu. Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów. Poszerzenie to pozwoli na zmieszczenie na nim czterech pasów ruchu - dwóch w każdym kierunku - oraz ciągów pieszo-rowerowych po obydwu stronach jezdni. Powstaną schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Jeżeli kolej zdecyduje się też na budowę przystanku kolejowego w okolicach ulicy Szklanej - rezerwa terenu jest pozostawiona przy dawnej hucie szkła Żar - istnieje możliwość dobudowania dodatkowych zejść na peron oraz wyznaczenia przystanków autobusowych na wiadukcie.

Według koncepcji MPU spore zmiany komunikacyjne mają nastąpić po stronie Dzierzkowa. Ulice Średnia i Metalowa mają stać się drogami dwukierunkowymi. Wyjazd z nich do ulicy Lubelskiej ma odbywać się przez nowy węzeł, dzięki czemu możliwe będą tam wszystkie relacje. Ruch ma natomiast zostać uspokojony na końcówce ulicy Kaszubskiej, z której wyjazd w prawo będzie dostępny wyłącznie dla rowerów i autobusów miejskich linii 14. Koncepcja nie obejmuje natomiast skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego, które ma być w oddzielnym opracowaniu projektowym. Cały obiekt ma mieć około 150 metrów długości, ale część nadziemna będzie krótsza niż teraz.

Wykonawca może modyfikować projekt Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

MZDiK czeka na oferty do 15 marca. Do 30 listopada zwycięzca będzie miał czas na przygotowanie dokumentacji.