Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Agnieszka Morawska
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Ponad 11 mln zł dla Radomia

poniedziałek, 16 kwietnia 2018 19:43 / Autor: Radosław Mizera
Ponad 11 mln zł dla Radomia
Radosław Mizera

Rząd przekaże wsparcie dla trasy N-S. Dowiedzieli się o tym radni na nadzywczajnej sesji rady miejskiej.

Gmina Radom pozyskała ponad 11 mln złotych na budowę trasy N-S. Środki pochodzą z ministerstwa infrastruktury. Informację potwierdził Artur Standowicz, wicewojewoda mazowiecki, który uczestniczył w nadzywczajnej sesji Rady Miejskiej w Radomiu. Posiedzenie było poświęcone m.in. budowie trasy N-S:

Do rządowego wsparcia odniósł się także Radosław Witkowski, prezydent miasta:

Radny Jakub Kowalski mówił w czasie obrad, że sesja została zwołana na prośbę klubu PiS. - Prezydent Witkowski obiecywał, że całość tej inwestycji zostanie oddana do użytku jeszcze za jego kadencji, a tak się nie stanie. Nie będzie wybudowanego do listopada tego roku ani jednego kilometra - mówił radny Kowalski o budowie trasy N-S:

Radny Wiesław Wędzonka z PO ripostował, że dzisiejsza sesja została zwołana w celach politycznych z racji rozpoczętej kampanii do wyborów samorządowych:

Przypomnijmy. Trasa N-S będzie składa się z trzech etapów budowy. Pierwszy z nich połączy rondo Mikołajczyka z ulicą Szklaną. Drugi - osiedle Południe z osiedlem Planty, natomiast trzeci ulicę Żeromskiego z ulicą Struga. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetarg na wykonanie pierwszego odcinka trasy. Do końca czerwca przyszłego roku ma zostać wybudować węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP. Na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa N-S będzie miała dwie jezdnie - po dwa pasy w każdym kierunku. Wybudowany zostanie również nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii Warszawa – Radom, w tym budowa ronda u zbiegu z istniejącymi ulicami: Żeromskiego i Szklaną. Na całym odcinku powstaną także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.