RADOM
J. Kowalski: za dużo pieniędzy na PR
Radny Jakub Kowalski zarzuca spółkom miejskim, że za dużo pieniędzy wydają na działania PR-owe i marketingowe. – Wzrost wydatków marketingowych nie występuje – odpowiada Mateusz Tyczyński, dyrektor kancelarii prezydenta Radomia.
Radny Jakub Kowalski 11 czerwca złożył interpelację w sprawie przeprowadzonych badań socjologicznych, wizerunkowych lub marketingowych związanych z doradztwem wizerunkowym w spółkach miejskich. Chodzi o Port Lotniczy „Radom”, RADKOM, MOSiR, RADPEC, RTBS „Administrator” oraz ZUK.
- Z tej interpelacji wynika, że gminne spółki szerokim gestem wydatkują środki na usługi PR, usługi doradcze i badania. Urząd miejski przeznacza setki tysięcy złotych na badania opinii społecznej w Radomiu. Wydaje się, że to jest pierwsza kadencja, w której miejskie spółki badają opinię. Szkoda, że później nie chwalą się wynikami tych badań – mówi radny Jakub Kowalski.
Radny Kowalski dodaje, że spółki korzystają z usług kilku podmiotów.
- Ja mam całą długą tabelę, z której wychodzi,że setki tysięcy złotych z miejskich pieniędzy trafiają głównie do kilku podmiotów. Największym udziałowcem jest firma GOV24 Sp. z o. o.- mówi Jakub Kowalski.
Mateusz Tyczyński, dyrektor kancelarii prezydenta Radomia mówi, że wydatki w tym zakresie na przestrzeni ostatnich lat nie zmieniają się.
- Ten wzrost wydatków marketingowych tak naprawdę nie występuje. Te wydatki były, są i zapewne będą. W przypadku miasta badania opinii publicznej to element zarządzania miastem. Tak poznajemy oczekiwania mieszkańców. Natomiast decyzje prezesów miejskich spółek to decyzje autonomiczne, wynikające z potrzeb zarządzanych firm – mówi dyrektor Tyczyński.
Mateusz Tyczyński dodaje, że miasto wprowadziło internetowy rejestr umów, wydatkowanie pieniędzy publicznych jest przejrzyste i dostępne dla wszystkich.
Radny Kowalski zaznacza, że jedną z firm prowadzi Łukasz Pawłowski, czyli osoba, która współpracowała z prezydentem Witkowskim przy jego kampanii wyborczej.
- Od razu zapala się czerwona lampka, czy to nie jest działalność, która wykracza poza działalność tych spółek i czy to nie jest doradztwo strategiczne dla prezydenta – dodaje Jakub Kowalski.
Dyrektor Tyczyński odpowiada, że wyniki badań są dostępne do wglądu.
- To nie są żadne tajne badania. To są badania potrzeb i opinii mieszkańców Radomia. Tam nie ma polityki – zapewnia Mateusz Tyczyński.
Radny Kowalski kończy, że od wielu spółek nie otrzymał pełnej informacji lub pojawiły się problemy z dostępem do wydatków na działania marketingowe i PR-owe.