
RADOM
Przetarg na 2. etap trasy N-S w tym roku


Jeszcze w tym roku miasto ogłosi przetarg na drugi etap trasy N-S. Trwają prace nad przebiegiem odcinka od ul. Żeromskiego do ul. Kozienickiej.
Budowa pierwszego etapu trasy N-S jest w toku i, jak zapewnia wiceprezydent Frysztak, jest szansa na oddanie inwestycji wcześniej, niż było to planowane. Przypomnijmy, termin mija w połowie 2019 roku.
- Wykonawca ma na tyle zaawansowane prace, że spodziewamy się, że termin w zakersie drogi i przejezdności pomiędzy Beliny-Prażmowskiego a ulicą Żeromskiego może być oddany zdecydowanie szybciej. Już na tym etapie wykonawca ma położoną większą część instalacji podziemnej. Na niektórych odcinkach już trwa korytowanie i przywożenie podbudowy drogi. Już wykonawca zajmuje się częściami instalacji elektrycznej - wyjaśnia wiceprezydent Frysztak.
Wiceprezydent Frysztak zapowiada, że jeszcze w tym roku miasto ogłosi przetarg na drugi etap inwestycji. Trwają też prace nad trzecim odcinkiem - od ul. Żeromskiego do ul. Kozienickiej.
Trasa N-S będzie przebiegała przez ścisłe centrum Radomia. Swój początek ma na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12, która łączy ze sobą osiedla mieszkaniowe zlokalizowane na południu, w śródmieściu i północnej części miasta. W ramach inwestycji przebudowany zostanie istniejący fragment ul. Prażmowskiego, powstanie skrzyżowanie z istniejącą ul. Słowackiego, a także nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom. Usprawnienie układu komunikacyjnego w śródmieściu pozwoli na dogodny dojazd do radomskich przedsiębiorstw, dworca kolejowego, usytuowanego obok dworca PKS parkingu Park&Ride oraz do budowanej bazy utrzymania taboru Kolei Mazowieckich.











