RADOM
Budowa trasy N-S zgodnie z harmonogramem
Trwają zaawansowane prace przy budowie odcinka trasy N-S w Śródmieściu. Na niektórych fragmentach nowej jezdni zostały już ułożone krawężniki oraz pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej. W pierwszej kolejności drogowcy chcą oddać do użytku rondo u zbiegu ulic Żeromskiego i Szklanej, aby usprawnić ruch kołowy w tym rejonie.
Po ukończeniu rozbiórek budynków kolidujących z przebiegiem pierwszego odcinka trasy N-S budowlańcy przystąpili do prac związanych z układaniem instalacji podziemnych. Skończyły się już roboty związane z siecią centralnego ogrzewania oraz kanalizacją sanitarną. Na ukończeniu jest kanalizacja deszczowa. Intensywnie pracują też ekipy energetyczne - wzdłuż całego odcinka trasy N-S stawiają między innymi nowe słupy oświetleniowe.
Tam, gdzie wszystkie prace podziemne zostały już zakończone, drogowcy przystąpili do budowy konstrukcji jezdni. W wielu miejscach jest już nie tylko podbudowa z kruszywa, lecz także krawężniki i pierwsze warstwy asfaltu. Wykonawca inwestycji koncentruje się przede wszystkim na robotach przy rondzie obok wiaduktu na ulicy Żeromskiego. Powstają tam wloty ulic Szklanej i Siennej. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym zostanie otwarte zaraz po tym, gdy będzie możliwość ułożenia na nim masy bitumicznej.
Aby kontynuować budowę węzła drogowego u zbiegu z ulicą Słowackiego, konieczne jest zlikwidowanie przejścia podziemnego dla pieszych pod torami kolejowymi. Zgodnie z zatwierdzonym projektem, piesi i rowerzyści będą mogli poruszać się po południowo-zachodniej stronie wiaduktu. Już wkrótce drogowcy wydzielą pas dla nich za pomocą betonowych barier (przygotowano je pod tym obiektem). Nad torami będą zamontowane wymagane przepisami ekrany przeciwporażeniowe. Później wykonawca przystąpi do budowy nasypów, które połączą trasę N-S z ulicą Słowackiego.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów i Budromost-Starachowice. Mają one potrwać do czerwca 2019 roku. Koszt inwestycji to ok. 34,5 miliona złotych. 11,5 miliona złotych pochodzi z subwencji drogowej.