RADOM
Co nowego na budowie wiaduktu i trasy N-S?
Zniknęły rusztowania spod południowego wiaduktu na ulicy Żeromskiego. Teraz stawiane są one z myślą o budowie obiektu północnego. Zainstalowane zostały poza tym belki części przeprawy nad ulicą Szklaną i torami. Inwestycja u zbiegu ulic Żeromskiego oraz Lubelskiej nie zwalnia tempa. Po sąsiedzku trwa natomiast budowa odcinka trasy N-S.
Kontrolę robót na terenie budowy wiaduktu przeprowadzili w ostatnich dniach dyrektor MZDiK Piotr Wójcik oraz jego zastępca Łukasz Kuna. Od poprzedniej wizyty przedstawicieli inwestora, przeprowadzonej niecały miesiąc wcześniej, sporo się tam zmieniło. Przede wszystkim południowy wiadukt (po stronie bocznej jezdni ulicy Żeromskiego) nie jest podparty już rusztowaniami. Zostały one zdemontowane spod nowej przeprawy i obecnie sukcesywnie są ustawiane pod przyszłą konstrukcję wiaduktu północnego (po stronie ulicy Siennej). Na części z nich już jest ułożone tak zwane deskowanie. Na nim będzie z kolei wykonywane zbrojenie pod betonowanie płyty wiaduktu. Prace postępują szybko.
Rzecznik MZDiK Dawid Puton:
Nad ulicą Szklaną i torami kolejowymi są już zielone belki, które połączyły obie betonowe części przeprawy. Na tych belkach układane są obecnie betonowe płyty typu Filigran (podobne stosuje się do budowy stropów w budynkach). Później elementy zbrojenia będą połączone i zacznie się betonowanie płyty wiaduktu. Tego rodzaju prace mogą być prowadzone bez konieczności ustawiania rusztowań, dzięki czemu nie ma potrzeby wstrzymywania ruchu pociągów. W bezpośrednim sąsiedztwie budowy wiaduktu toczą się prace związane z budową odcinka trasy N-S, który połączy Śródmieście, osiedle Nad Potokiem i Gołębiów I. Podstawowe roboty drogowe, takie jak ustawianie krawężników lub obrzeży betonowych, są już w większości wykonane. Są też instalacje pod oświetlenie uliczne, zaś teraz montowane są elementy przyszłych sygnalizacji świetlnych. Co najważniejsze, udało się już zlikwidować nielegalne wysypisko na wysokości ulicy Katowickiej, dzięki czemu roboty drogowe na tym kilkudziesięciometrowym odcinku drogi będą mogły być wznowione. Nadal budowane jest przejście podziemne pod jezdnią w okolicach przystanku PKP Radom-Gołębiów. Wykonawcą budowy wiaduktu jest firma Trakcja z Warszawy, natomiast trasę N-S buduje firma Strabag z Pruszkowa.