RADOM
Faktura po fakturze. Riposta Miasta
Radni PiS żądają od prezydenta Radomia szczegółowych informacji dotyczących budżetu.
Podczas zwołanej w piątek, 30 listopada konferencji prasowej radni PiS zażądali od prezydenta Radomia Radosława Witkowskiego szczegółowych informacji dotyczących budżetu miasta. Zapowiedzieli też, że oczekują konkretnych dokumentów. Zaniepokojenie radnych wzbudziła kwota 145 milionów złotych, o którą wnioskował prezydent na wtorkowej sesji, a który nie wie, na co będzie spożytkowana. Przewodniczący klubu radnych PiS, Dariusz Wójcik:
Radny Łukasz Podlewski pyta między innymi - Na co jest potrzebna do końca tego roku kwota 145 milionów złotych?
W konferencji brał udział również radny Marcin Majewski:
W tej chwili nie mamy zaufania do pana prezydenta - dodaje Dariusz Wójcik:
Nie ma zgody na taką politykę! Radny Podlewski dopytywał prezydenta - Gdzie są niewykorzystane pieniądze?
Przewodniczący klubu radnych PiS Dariusz Wójcik nie tylko chce wyjaśnień dotyczących przeznaczenia 28 milionów złotych w budżecie, ale chce też rozmawiać o budżecie na przyszły rok:
Radni w czwartek, 29 listopada złożyli w magistracie pismo, w którym domagają się szczegółowego wykazu faktur, co składa się na kwotę 28 milionów złotych i wszystkie pieniądze, które są potrzebne do końca roku dla Radomia - podkreśla Dariusz Wójcik.
Na odpowiedź ze strony Urzędu Miasta nie trzeba było długo czekać. Rzecznik Prezydenta Radomia, Katarzyna Piechota - Kaim w mailu rozesłanym do radomskich mediów wyjaśnia radnym Prawa i Sprawiedliwości, że informacje zaprezentowane na konferencji prasowej stanowiły „materiały robocze Urzędu Miejskiego, które zostały wykorzystane dla określenia zapotrzebowania na środki finansowe w końcówce 2018 roku. Tylko takie zestawienia można było udostępnić „od ręki”.”
Jednocześnie radni zostali poinformowani, że szczegółowe dane dotyczące wydatków w pozycji „inne” są dostępne w ponad stu jednostkach budżetowych. Ich zgromadzenie, opracowanie i przygotowanie pełnego zestawienia wymaga bardzo wiele czasu. Ponadto, radni zostali pisemnie poinformowani, że w pozycji „inne” ujęto wydatki rzeczowe, w tym: zakupy materiałów i usług niezbędnych każdej jednostce miejskiej, a niezakwalifikowanych do poszczególnych grup rodzajowych kosztów. Miasto zapewnia, że wszystkie wydatki są udokumentowane.