RADOM
Opóźnienia przy remoncie linii Radom - Warszawa. Powód?
- Zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska. jest niezadowalające - informuje Martyn Janduła z PKP PLK. To odpowiedź na opóźnienia przy modernizacji kolejowej "ósemki".
13 lipca miała rozpocząć się modernizacja odcinka Warka - Strzyżyna. Tak się jednak nie stanie. Według PKP Polskich Linii Kolejowych powodem jest niewystarczające zaangażowanie wykonawcy.
- Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska jest niezadowalające. Dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie 13 lipca. Mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom - mówi Martyn Anduła z PKP PLK.
W związku z opóźnieniami, nie zostaną wprowadzone zmiany kursowania pociągów na linii kolejowej Radom - Warszawa. Nadal będzie obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Radom - Strzyżyna. Dalej pojedziemy pociągiem.
PKP PLK nie zmieniają jednak harmonogramu zakończenia prac na kolejowej "ósemce".
- PKP Polskie Linie Kolejowe oceniają, że przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku - tłumaczy Martyn Janduła.
Obecnie modernizowany jest odcinek Warszawa – Czachówek. Tutaj wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych. Od marca na odcinku Strzyżyna – Radom modernizowana jest jednotorowa linia Warka – Strzyżyna. Zdemontowana została już sieć trakcyjna i trwa budowa nowego nasypu.