Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Opóźnienia przy remoncie linii Radom - Warszawa. Powód?

środa, 10 lipca 2019 10:26 / Autor: Michał Kaczor
fot. Michał Kaczor/Radio Plus Radom
Michał Kaczor

- Zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska. jest niezadowalające - informuje Martyn Janduła z PKP PLK. To odpowiedź na opóźnienia przy modernizacji kolejowej "ósemki".

13 lipca miała rozpocząć się modernizacja odcinka Warka - Strzyżyna. Tak się jednak nie stanie. Według PKP Polskich Linii Kolejowych powodem jest niewystarczające zaangażowanie wykonawcy.

- Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska jest niezadowalające. Dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie 13 lipca. Mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom - mówi Martyn Anduła z PKP PLK.

W związku z opóźnieniami, nie zostaną wprowadzone zmiany kursowania pociągów na linii kolejowej Radom - Warszawa. Nadal będzie obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Radom - Strzyżyna. Dalej pojedziemy pociągiem.

PKP PLK nie zmieniają jednak harmonogramu zakończenia prac na kolejowej "ósemce".

- PKP Polskie Linie Kolejowe oceniają, że przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku - tłumaczy Martyn Janduła.

Obecnie modernizowany jest odcinek Warszawa – Czachówek. Tutaj wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych. Od marca na odcinku Strzyżyna – Radom modernizowana jest jednotorowa linia Warka – Strzyżyna. Zdemontowana została już sieć trakcyjna i trwa budowa nowego nasypu.