RADOM
Za ciężka „gruszka” i wywrotka z piachem
Dwie ciężarówki i trzy samochody dostawcze z nadmiarem ładunku skierował na wagę patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. „Gruszka” z betonem ważyła 42,7 t zamiast dopuszczalnych 34 t. Z kolei dozwolony tonaż wywrotki z piachem był przekroczony o 2,2 t. Kierowca nie zabezpieczył ładunku plandeką i nie okazał dokumentu przewozowego.
Inspektorzy ITD patrolując ulice Radomia zwracali uwagę na ilość przewożonego ładunku samochodami i sposób jego zabezpieczenia. Z różnych części miasta skierowali na wagę pięć pojazdów (dwa ciężarowe i trzy dostawcze). Wszystkie przewoziły za dużo ładunku.
Niechlubny rekord wagowy osiągnęła czteroosiowa tzw. gruszka z betonem, którą zatrzymano na ul. Kieleckiej. Ciężarówka z ładunkiem ważyła 42,7 t zamiast dopuszczalnych 34. Tak duży tonaż spowodował też przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o 7,3 t (nacisk wynosił 26,3 t zamiast 19). Nienormatywny transport został wstrzymany do czasu przelania nadmiaru ładunku do innej betonomieszarki. Kierowcę ukarano mandatem, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. Przedsiębiorcy grozi 15 tys. zł kary.
Z kolei na al. Grzecznarowskiego inspektorzy zatrzymali trzyosiową wywrotkę, której kierowca nie zabezpieczył plandeką przewożonego piachu. Ciężarówka została zważona. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu była przekroczona o 2,2 t. Samochód z ładunkiem ważył 28,2 t zamiast 26. W tym przypadku za duża ilość ładunku także spowodowała przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 2,5 t (nacisk wynosił 21,5 t zamiast 19). Za nieprawidłowy tonaż transportu piachu przewoźnikowi grozi 2 tys. zł kary. Kierowca został ukarany mandatem i dostał zakaz dalszej jazdy z miejsca kontroli do momentu przeładowania nadmiaru piachu na inny pojazd.
Mandatami i wstrzymaniem przewozów zakończyły się również kontrole trzech busów o DMC do 3,5 t. Najcięższy był załadowany artykułami budowlanymi i ważył 5,3 t, czyli o 1,8 t za dużo.