RADOM
Pytanie o stan zdrowia pacjentów na Józefowie telefonicznie lub mailowo
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny uruchomił dwa kanały udzielania informacji o stanie zdrowia pacjentów. Informacje udzielane są następnego dnia.
Od poniedziałku, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji:
- drogą mailową na adres pacjent@wss.com.pl
- telefonicznie pod specjalnym numer telefonu 48 361 38 99.
Powyższe formy kontaktu będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 13.00.
- Osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kontem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji - wyjaśnia Karolina Gajewska - rzecznik Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego w Radomiu:
Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody danego pacjenta.
- W sytuacji, kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z art. 31 ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej - dodaje Karolina Gajewska:
Na podstawie tych informacji lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania, następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia.
- Zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, w razie pogorszenia stanu zdrowia pacjenta, poważnego zagrożenia życia lub w razie jego śmierci lekarz niezwłocznie zawiadamia wskazaną przez pacjenta osobę, instytucję lub jego przedstawiciela ustawowego - uspokaja rzecznik szpitala na Józefowie.
Lekarze apelują o nienadużywanie nowej ścieżki. - Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył Państwu jak najlepiej - zapewnia Karolina Gajewska.