Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ALEJA GWIAZD
Mariusz Syta
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

RADOM

Pytanie o stan zdrowia pacjentów na Józefowie telefonicznie lub mailowo

poniedziałek, 23 listopada 2020 10:14 / Autor: Weronika Chochoł
Pytanie o stan zdrowia pacjentów na Józefowie telefonicznie lub mailowo
fot. pixabay.com/Sozavisimost
Weronika Chochoł

Mazowiecki Szpital Specjalistyczny uruchomił dwa kanały udzielania informacji o stanie zdrowia pacjentów. Informacje udzielane są następnego dnia. 

Od poniedziałku, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji:

  • drogą mailową na adres pacjent@wss.com.pl
  • telefonicznie pod specjalnym numer telefonu 48 361 38 99.

Powyższe formy kontaktu będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 13.00.

- Osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kontem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji - wyjaśnia Karolina Gajewska - rzecznik Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego w Radomiu:

Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody danego pacjenta.

- W sytuacji, kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z art. 31 ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej - dodaje Karolina Gajewska: 

Na podstawie tych informacji lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania, następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia.

- Zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, w razie pogorszenia stanu zdrowia pacjenta, poważnego zagrożenia życia lub w razie jego śmierci lekarz niezwłocznie zawiadamia wskazaną przez pacjenta osobę, instytucję lub jego przedstawiciela ustawowego - uspokaja rzecznik szpitala na Józefowie. 

Lekarze apelują o nienadużywanie nowej ścieżki. - Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył Państwu jak najlepiej - zapewnia Karolina Gajewska.