RADOM
Potrzebna życzliwość na linii pasażer - kontroler biletów
Budzą rozmaite emocje, choć ich praca jest niewątpliwie potrzebna i nie należy do najłatwiejszych. Mowa o kontrolerach biletów, popularnie kanarach. Pasażerowie komunikacji miejskiej w Radomiu rozpoznają kontrolerów bez trudu, mimo że nie wyróżnają się specjalnymi uniformami. To dość stała grupa i mało komu jeżdzącemu regularnie autobusami nie sprawdzali biletów.
Zapytaliśmy się radomskich pasażerów jak oceniają pracę kontrolerów biletów.
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
Nie brakuje ocen negatywnych, a główną bolączką jest nieuprzejmość. Co może, czego nie może kontroler? Ramy prawne pracy kontrolera biletów przedstawia rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu, Dariusz Dębski. Okazuje się, że kontrolerzy dość często doświadczają agresji ze strony pasażerów - gapowiczów.
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
Jedno jest pewne: niezbędna jest kultura osobista i wzajemna życzliwość po obydwu stronach oraz skasowany bilet, wtedy kontakt pasażer - kontroler biletów nie będzie przykrą koniecznością.