Polityka
Zgoda buduje! Posłowie PiS i Platformy o krajowej dziewiątce
Wczoraj na posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Drogi Ekspresowej S12 wiele miejsca zajęła dyskusja na temat przyszłości układu drogowego w Radomiu i okolicy.
Ponad podziałami politycznymi, Andrzej Kosztowniak i Konrad Frysztak postulowali przekwalifikowanie drogi 735 od zjazdu Radom - Północ do granic Radomia, i dalej Żółkiewskiego, Wojska Polskiego do ronda Matki Bożej Fatimskiej i Słowackiego do standardu drogi krajowej nr 9. Andrzej Kosztowniak przypomniał starania i zgodę wszystkich radomskich polityków na przekwalifikowanie dróg tranzytowych w granicach miasta do standardu drogi krajowej.
W odpowiedzi Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Dróg Publicznych w resorcie infrastruktury wskazał na celowe koncentrowanie ruchu tranzytowego na drogach ekspresowych i dlatego w żadnym dużym mieście ministerstwo nie przewiduje dróg o standardziej krajowym. Ponadto Waszkiewicz uspokoił, że budowany węzeł drogowy na południowej obwodnicy Skaryszewa zostanie skomunikowany nowym łącznikiem z drogą ekspresową S12 i w ten sposób droga krajowa numer 9 zacznie się na węźle Skaryszew.
Poseł Andrzej Kosztowniak podkreślił, że budżet Radomia nie stać na wydanie 400 milionów złotych na budowę drogi łączącej miasto z węzłem Skaryszew i domagał się od przedstawiciela resortu ponownej analizy zasadności podniesienia standardu dróg dojazdowych do lotniska w Radomiu.
Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zadeklarował otwartość na dyskusję z władzami Radomia w sprawie sfinansowania przygotowania studium technicznego ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) budowy południowego wlotu do Radomia od węzła Skaryszew.