Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJOWA POCZTA MARKA SIEROCKIEGO
Marek Sierocki
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Studencie! Złóż wniosek o dofinansowanie z PFRON

niedziela, 26 marca 2023 19:41 / Autor: Elżbieta Warchoł
Studencie! Złóż wniosek o dofinansowanie z PFRON
foto: pixabay/StartupStorcPhotos
Elżbieta Warchoł

Do końca marca 2023 roku niepełnosprawni studenci mogą składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu Aktywny samorząd. Dofinansowanie dotyczy semestru letniego.

W ramach programu Aktywny samorząd ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych osoby niepełnosprawne mogą otrzymać pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym. Z programu mogą skorzystać osoby ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Dofinansowanie obejmuje: koszty edukacji w szkole policealnej, kolegium lub w szkole wyższej, dotyczy także osób, które przewód doktorski otworzyły poza studiami doktoranckimi.

Student może otrzymać dodatek na pokrycie kosztów czesnego i kosztów kształcenia. Podstawowa kwota dodatku wynosi od 1. 100 lub 1. 650 złotych, gdy wnioskodawca złoży wniosek w formie elektronicznej i posiada podpis elektroniczny PFRON przyznaje dodatkowo 880 złotych. 550 złotych można otrzymać z tytułu kosztów pobierania nauki poza miejscem zamieszkania, 330 złotych z tytułu posiadania Karty Dużej Rodziny lub gdy korzysta z usług tłumacza jęz. migowego. 

Na semestr zimowy wnioski można będzie składać od 1 września do 10 października 2023 roku.
Program dotyczy tylko osób zamieszkujących na terenie miasta Radom. Wnioski można składać w siedzibie MOPS w Radomiu (parter), a także za pośrednictwem poczty, platformy ePUAP lub platformy Systemu Obsługi Wsparcia (SOW). Realizacja będzie uzależniona od przekazania środków finansowych przez PFRON. Szczegółowe informacje pod adresem: www.pfron.org.pl oraz www.bip.mops.radom.pl, a także pod nr telefonu 48 360 82 88.

Tag: