Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Sylwia Pysiak
Patron dnia: św. Gelazy I, papież
Dziś jest: Czwartek, 21 listopada 2024

RADOM

Mieszkaniec powiatu radomskiego stracił 340 tysięcy złotych

czwartek, 11 stycznia 2024 11:11 / Autor: Elżbieta Warchoł
Mieszkaniec powiatu radomskiego stracił 340 tysięcy złotych
pixabay
Elżbieta Warchoł

Policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Pomimo wielu informacji na temat metod działania oszustów, wciąż dochodzi do przestępstw, w których oszukani tracą swoje pieniądze. Tym razem oszust poinformował, że zgromadzone na koncie 66-latka pieniądze są zagrożone i aby je ratować musi przelać swoje oszczędności na techniczne konta banku. Mieszkaniec powiatu radomskiego stracił 340 tysięcy złotych.

Informację o oszustwie policjanci otrzymali w środę, 10 stycznia 2024 roku. Do 66-letniego mieszkańca powiatu radomskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował mężczyznę, że pieniądze zgromadzone na jego koncie bankowym są zagrożone kradzieżą. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą pieniędzy. Oszust przekonał pokrzywdzonego, aby przelał pieniądze na konta techniczne banku. Mężczyzna w kilku przelewach przekazał w ten sposób oszustowi 340 tysięcy złotych - informuje Justyna Jaśkiewicz z KMP Radom.

Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.
Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Nasze podejrzenia powinno zwrócić też to, że oszuści podający się za pracownika konkretnego banku polecają zrobić przelewy na konta w innych bankach - apeluje Justyna Jaśkiewicz. Gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem. Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku - mówi Justyna Jaśkiewicz.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować Policję - dodaje Justyna Jaśkiewicz z KMP Radom.