Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Patron dnia: św. Klemens I, papież i męczennik
Dziś jest: Sobota, 23 listopada 2024

RADOM

Postępuje budowa trasy N-S

czwartek, 03 października 2024 09:31 / Autor: Elżbieta Warchoł
Postępuje budowa trasy N-S
foto: MZDiK Radom
Elżbieta Warchoł

Drogowcy położyli już ostatnią warstwę asfaltu na budowanym odcinku trasy N-S pomiędzy ulicą Szklaną a końcem drogi w okolicach ulicy Gołębiowskiej, a także na odcinku ulicy Struga przed wiaduktem. Niebawem podobne prace obejmą także pozostałe brakujące odcinki, to znaczy przede wszystkim łączniki głównej jezdni z okolicznymi ulicami - informuje MZDiK.

Odcinek, na którym pojawiła się ostatnia warstwa nawierzchnia, liczy prawie dwa kilometry. A jeżeli doliczyć do tego jeszcze fragment ulicy Struga stanowiący skrzyżowania z łącznikiem do trasy N-S, to są to ponad dwa kilometry. Na głównej jezdni drogowcy przygotowują się obecnie do malowania docelowego oznakowania poziomego. Wyznaczyli tam już tak zwane trasowanie. Na ułożenie ostatniej warstwy asfaltu czeka jeszcze odcinek od wiaduktu do nowego wlotu ulicy Szklanej (obok byłej huty szkła) oraz wszystkie łączniki trasy N-S z ulicami Olsztyńską, Struga i Andersa.

Gotowe, chociaż jeszcze nieudostępnione dla pieszych, jest poza tym nowe przejście podziemne pod trasą N-S obok przystanku kolejowego Radom-Gołębiów. Jak już informowaliśmy, w tym rejonie powstanie dojście do tego tunelu od strony skrzyżowania ulic Andersa i Skorupki na Gołębiowie I. Piesi lub rowerzyści będą mieli krótszą drogę do peronu.

Przy trasie N-S trwają ostatnie prace instalacyjne, związane z oświetleniem ulicznym i sygnalizacją świetlną, a także roboty porządkowe, między innymi profilowanie skarp i urządzanie zieleńców. Pomiędzy terenem kolejowym a drogą montowane jest również ogrodzenie, uniemożliwiające przekraczanie obydwu szlaków w niedozwolonych miejscach.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag z Pruszkowa. Ten ważny etap trasy N-S ma powstać do wiosny 2025 roku. Połączy on rondo Zapały w Śródmieściu (obok budowanego nowego wiaduktu nad torami) z Gołębiowem I. Odciąży zarówno ulicę Szklaną, jak też fragmenty ulic Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego i 25 Czerwca. Trasa będzie biegła głównie obok linii kolejowej do Warszawy. W trzech miejscach będzie można z niej zjechać na osiedle Nad Potokiem, natomiast w dwóch - na Gołębiów I. Powstanie też węzeł drogowy przy ulicy Struga, w pobliżu wiaduktu nad torami.

info: MZDiK.