RADOM
Próba obciążeniowa
Pomyślnie zakończyły się próby obciążeniowe pierwszej podpory budowanego właśnie wiaduktu na ulicy Młodzianowskiej. W kolejnych tygodniach mostowcy w podobny sposób dokładnie sprawdzą jeszcze pięć kolejnych podpór.
Po obu stronach torowiska trwa budowa przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe wiaduktu. Pierwsza z takich podpór powstała blisko skrzyżowania Młodzianowskiej z Tartaczną. W środę, 15 kwietnia, została ona poddana kilkugodzinnym testom.
Mostowcy obciążyli podporę betonowymi płytami o masie 64 ton i za pomocą precyzyjnych urządzeń mierzyli stopień jej osiadania. Próby wypadły pozytywnie - pierwszy pal spełnia założone w projekcie technicznym normy nośności dla tej konstrukcji. W ten sam sposób zostaną jeszcze sprawdzone trzy kolejne podpory wiaduktu oraz dwie inne mniejsze, które będą podtrzymywały pochylnię dla pieszych.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku.