Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Agnieszka Morawska
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Przyjdź na konsultacje

niedziela, 07 czerwca 2015 10:21 / Autor: Elżbieta Warchoł
za: MZDiK
Elżbieta Warchoł
8 czerwca otwarte spotkanie z mieszkańcami.

W poniedziałek, 8 czerwca w Urzędzie Miejskim w Radomiu odbędzie się otwarte dla mieszkańców spotkanie w sprawie projektu zmian w organizacji ruchu w rejonie ulic: Traugutta i Narutowicza. Spotkanie rozpocznie się o godzinie 16 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego przy ulicy Kilińskiego 30 (pierwsze piętro, sala 114).

Przypomnijmy: do 12 czerwca potrwają konsultacje społeczne w sprawie projektu zmian w organizacji ruchu samochodów, pieszych i rowerów w rejonie skrzyżowania ulic Traugutta i Narutowicza. Zaproponowane zmiany mają poprawić bezpieczeństwo, ograniczyć występowanie punktów kolizyjnych i skrócić pasażerom drogę do przystanków- informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK w Radomiu. Podstawową zmianą ma być wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo z ulicy Narutowicza w Kościuszki - z obecnych około 30 metrów do około 55 metrów. Bardzo często, podczas oczekiwania na zmianę świateł, nie wszystkie pojazdy mieszczą się na przeznaczonym dla nich pasie. Blokowane jest w ten sposób nawet całe sąsiednie skrzyżowanie. W tych okolicach planowane są także niewielkie korekty geometrii wysepek, aby ograniczyć liczbę punktów kolizyjnych. Ze względu na wspomniane wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki konieczne jest zlikwidowanie dotychczasowego przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza, na zachód od Traugutta. W tym miejscu, z powodu niewielkiej odległości pomiędzy dwoma skrzyżowaniami, kierowcy bardzo często zmieniają pasy ruchu bezpośrednio przed wspomnianym przejściem, a niekiedy nawet na nim. W przypadku korka piesi są często zmuszeni wchodzić na pasy spomiędzy stojących tam pojazdów, co jest wyjątkowo niebezpieczne! Likwidacja tego przejścia nie przyniesie znacznego pogorszenia komunikacji, ponieważ sąsiednie pasy znajdują się w odległościach około 30 i 85 metrów. Po wprowadzeniu zmian odstęp pomiędzy dwoma pozostawionymi przejściami będzie wynosił jedynie około 120 metrów. Planowane jest też obniżenie krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych w tym rejonie do poziomu zero. W celu poprawienia dostępności komunikacji miejskiej w Śródmieściu zaproponowane jest jednocześnie uruchomienie nowych - postulowanych od dawna przez pasażerów - przystanków przy ulicy Traugutta (w okolicach siedziby MZDiK, komisariatu policji, apteki, restauracji, banków i sklepów - czyli miejsc, do których może przyjeżdżać sporo osób). Na przystankach tych stawałyby autobusy linii 5, 7, 8, 9 i 23. W celu uniemożliwienia wjazdu samochodów na chodnik, w pobliżu planowanego przystanku po południowej stronie ulicy Traugutta planowane jest oddzielenie słupkami peronu przystankowego od pozostałej części trotuaru oraz od drogi rowerowej. Ma to zapewnić tam większe bezpieczeństwo. Aby usprawnić ruch rowerów w centrum miasta, zaplanowane zostało wyznaczenie ciągu rowerowego między ulicami Jaracza i Narutowicza. Umożliwi on legalny przejazd z Plant do Śródmieścia (teraz wielu rowerzystów i tak jeździ tam chodnikiem). Na trójkątnej wyspie pomiędzy ulicami Traugutta i Narutowicza planowane jest natomiast rozgałęzienie dróg dla rowerów - jedna będzie prowadziła do jezdni w kierunku ulicy Piłsudskiego (gdzie dopuszczony jest przejazd na wprost z pasa ruchu przeznaczonego do skrętu w prawo). Druga pobiegnie w stronę ulicy Moniuszki, umożliwiając łatwy dojazd do ścisłego centrum miasta. W tym rejonie powstaną też oczywiście oznakowane przejazdy przez ulice. Ze względu na sprzeczne oczekiwania różnych grup uczestników ruchu (kierowców, pieszych, rowerzystów) poddany konsultacjom społecznym projekt ma charakter rozwiązania kompromisowego. Zaplanowane jest usprawnienie ruchu kołowego poprzez wydłużenie obleganego pasa jezdni. To spowoduje jednak konieczność likwidacji przejścia, lecz w zamian oferujemy usunięcie barier architektonicznych, uruchomienie przystanków oraz usprawnienie ruchu rowerów- wyjaśnia Dariusz Dębski.  Jednostką odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji (w zakresie organizacyjnym) jest Kancelaria Prezydenta - Referat Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Radomiu. Uwagi w ramach konsultacji można składać w formie elektronicznej albo papierowej. Wybierając drogę elektroniczną, można skorzystać z adresu konsultacje@umradom.pl lub formularza na stronie www.radom.pl/konsultacje. Natomiast ankiety wypełnione w formie papierowej można złożyć w czterech stałych punktach obsługujących konsultacje: Biuro Rady Miejskiej, ul. Moniuszki 9; Biuro Obsługi Mieszkańca, ul. Kilińskiego 30; Centrum Komunikacji Społecznej (pokój 104), ul. Żeromskiego 53; Centrum Organizacji Pozarządowych, ul. Struga 1 i podczas spotkań.