Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Wojtek Sałek
Patron dnia: Boże Narodzenie
Dziś jest: Środa, 25 grudnia 2024

REGION

Zakończona kontrola CBA w Urzędzie Marszałkowskim

wtorek, 21 marca 2017 12:24 / Autor: Elżbieta Warchoł
Zakończona kontrola CBA w Urzędzie Marszałkowskim
za: UM Mazowsza
Elżbieta Warchoł

CBA skontrolowało trzy projekty na Mazowszu

W czerwcu zeszłego roku w urzędach marszałkowskich w całym kraju rozpoczęły się kontrole CBA. Na Mazowszu dotyczyła ona trzech projektów realizowanych ze środków unijnych. Po 10 miesiącach prac i analiz, kontrola została zakończona. Nie wykazała istotnych nieprawidłowości.Kontrolą CBA objęte zostały trzy projekty, które Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie realizował ze środków unijnych w ramach RPO WM 2007-2013 – „E-zdrowie dla Mazowsza”, „Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego poprzez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu” oraz „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa”. Kontrola nie wykazała istotnych nieprawidłowości, a jedynie drobne uchybienia w jednym z projektów, które zostały usunięte już w trakcie trwania kontroli. W związku z tym marszałek województwa nie będzie wnosił zastrzeżeń do wyników kontroli.– Funkcjonariusze CBA rozpoczęli kontrolę w naszym urzędzie w czerwcu ubiegłego roku. Od początku byliśmy pewni, że nie wykaże ona istotnych nieprawidłowości. Nasi pracownicy realizują wszystkie projekty niezwykle starannie i zgodnie z wszelkimi procedurami. Wyniki tej kontroli tylko potwierdziły nasze wysokie standardy. Ponieważ wyniki kontroli są dla nas pomyślne, nie będziemy wnosili zastrzeżeń – informuje Waldemar Kuliński, Sekretarz Województwa – Dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.Projekt „E-zdrowie dla Mazowsza” realizowany był wspólnie z 23 partnerami – placówkami medycznymi, dla których podmiotem tworzącym lub właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego. Projekt koordynował Departament Zdrowia i Polityki Społecznej urzędu marszałkowskiego, a jego liderem był Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie Sp. z o.o., który prowadził postępowania przetargowe i zawierał umowy z wykonawcami. Dzięki realizacji projektu podmioty lecznicze zostały dostosowane do wymogów ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia. Zapewniono bezpieczne i zgodne z prawem wytwarzanie, przechowywanie oraz przekazywanie dokumentów medycznych między placówkami medycznymi biorącymi udział w projekcie. Osiągnięto również dodatkowe cele – stworzono możliwość pełnego nadzoru właścicielskiego, dzięki zbieraniu danych oraz sprawozdań online z systemów informatycznych szpitali przy pomocy programu CASE (Centrum Analiz Statystyczno-Ekonomicznych); poprawiono bezpieczeństwo danych; wdrożono nowoczesne technologie ICT dla personelu medycznego wykorzystującego technologie informatyczne w codziennej pracy. Wprowadzenie platformy regionalnej pozwoliło na zgromadzenie w jednym miejscu dokumentacji medycznej pacjentów wszystkich placówek biorących udział w projekcie. Pozwala to lekarzom i personelowi medycznemu na wgląd w dokumentację pacjentów oraz uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji na temat dotychczas udzielonych świadczeń zdrowotnych, niezależnie od tego, u którego z partnerów projektu wcześniej się leczyli. Znacznie usprawniło to pracę placówek, skracając czas trwania niektórych szpitalnych procedur administracyjnych. Zwiększyło się również bezpieczeństwo przetwarzania i archiwizacji danych o pacjentach.Dzięki realizacji projektów: „Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego poprzez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu”, w którym udział wzięło 283 gminy i 39 powiatów oraz „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa” (278 gmin i 36 powiatów) powstał portal www.wrotamazowsza.pl. Publikowane są na nim dane przestrzenne oraz udostępniane elektroniczne usługi. Koordynatorem obu projektów był Departament Geodezji i Kartografii urzędu marszałkowskiego. Dokonano również cyfryzacji danych niezbędnych do udostępnienia usług wynikających z ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej:modernizację ewidencji gruntów i budynków dla 4392 obrębów ewidencyjnych (1 601 030 ha), cyfryzację mapy zasadniczej dla 58 022 ark. (w różnych skalach) dla obszaru 618 000 ha województwa, utworzenie bazy danych obiektów topograficznych 500 (bdot 500) dla 613 984 ha, utworzenie bazy danych obiektów topograficznych 10K dla 24 powiatów (2 398 300 ha),aktualizację i uzupełnienie bazy danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów dla 180 gmin, cyfryzację 4 500 uchwał dotyczących gminnego planowania przestrzennego oraz 11 000 towarzyszących im map w tym studiów uwarunkowań i kierunków przestrzennego zagospodarowania gmin. Do 257 gmin i powiatów dostarczono system elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz siedem wspomagających systemów. Zakupiono również niezbędny sprzęt komputerowy i elektroniczny. Scyfryzowane dokumenty planistyczne, dane powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz dane ewidencji miejscowości ulic i adresów zostały opublikowane na 243 gminnych i powiatowych portalach mapowych. W lutym 2017 r. zostały one odwiedzone ok. 150 tys. razy przez ponad 33 tys. użytkowników.Obecnie na stronie wrotamazowsza.pl dostępnych jest 930 e-usług z zakresu elektronicznej administracji a na portalu mapowym będących częścią www.wrotamazowsza.pl można odnaleźć scyfryzowane dane przestrzenne z gmin, powiatów i województwa udostępniane w modelu usługowym. (za: Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego)