Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ŚRODEK TYGODNIA
Kamila Baranowska
Patron dnia: św. Józef, Rzemieślnik
Dziś jest: Środa, 01 maja 2024

RADOM

Konieczna nauka obsługi biletomatów

czwartek, 05 listopada 2015 19:37 / Autor: Elżbieta Warchoł
Elżbieta Warchoł
Usterki biletomatów. Przyczyna? Niewłaściwa obsługa!
Zdarzające się od czasu do czasu przypadki usterek w funkcjonowaniu radomskich biletomatów są w zdecydowanej większości spowodowane ich niewłaściwą obsługą przez klientów. Urządzenia blokują się na przykład podczas próby zapłacenia zniszczonymi monetami i banknotami lub wkładania pieniędzy w przeznaczone nie do tego szczeliny- informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK. Na bieżąco monitorujemy funkcjonowanie wszystkich biletomatów. W logach tych urządzeń są zapisywane wszelkie informacje o transakcjach przeprowadzanych przez pasażerów i ewentualnych usterkach. Z logów wynika jasno, że zdecydowana większość błędów w działaniu urządzeń jest, niestety, spowodowana ich niewłaściwą obsługą- wyjaśnia rzecznik. Mamy całą kolekcję mocno uszkodzonego bilonu, którym próbowano płacić za bilety autobusowe. Monety skrzywione lub z mechanicznie uszkodzonym obrzeżem są w stanie zablokować tak zwany tor monet wewnątrz biletomatu. W efekcie tego, do momentu przyjazdu na miejsce naszych techników, kolejni pasażerowie nie mogą zapłacić gotówką, a tylko kartami płatniczymi- wyjaśnia Dariusz Dębski. To samo dotyczy również bilonu pochodzącego z innych krajów bądź monet okolicznościowych, których waga i wielkość odbiega od standardowych dwu- czy pięciozłotówek. Kilka przykładów na zdjęciach poniżej. Mimo że na każdym biletomacie są naklejki informujące o tym, gdzie znajduje się kieszeń do banknotów albo czytnik kart płatniczych, nie są rzadkością przypadki wpychania monet w szczeliny przeznaczone na banknoty, a nawet do... czytników kart płatniczych. Zdarzają się także próby płacenia za bilety czy doładowania 20- albo 50-złotówkami tak zniszczonymi, że powodują one zablokowanie urządzenia. Niektórzy pasażerowie próbują z kolei płacić za bilet przed wybraniem na monitorze jego rodzaju i sposobu płatności. Tymczasem tryb postępowania wyświetla się na ekranie- dodaje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.