Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Patron dnia: św. Zyta, dziewica
Dziś jest: Sobota, 27 kwietnia 2024

Wydarzenia

Konferencja "Labirynty edukacji przedszkolnej"

poniedziałek, 11 marca 2024 19:23 / Autor: Wojciech Sałek
foto: pixabay
Wojciech Sałek

Przedszkole Publiczne Nr 24 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Radomiu i Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 3 w Radomiu zapraszają na Konferencje wychowania przedszkolnego o adaptacji, wysokiej wrażliwości oraz rozwijaniu uzdolnień matematycznych "Labirynty edukacji przedszkolnej".

O konferencji Wojtek Sałek rozmawiał z Aleksandrą Świdzikowską, psychologiem w Przedszkolu Publicznym Nr 24 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Radomiu - organizatorem konferencji:

Ogólnopolska konferencja dla nauczycieli wychowania przedszkolnego o adaptacji, wysokiej wrażliwości oraz rozwijaniu uzdolnień matematycznych odbędzie się w czwartek 14 marca w sali koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych imienia Oskara Kolberga w Radomiu, przy ulicy 25 Czerwca 70.

Wśród prelegentów będą m.in.:

prof. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

Polska pedagog, profesor zwyczajny, założycielka i pierwszy wieloletni dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Autorka dziesiątek publikacji książkowych, artykułów i skryptów akademickich dotyczących edukacji i wychowania małych dzieci, zwłaszcza fundamentalnych pozycji z zakresu wychowania przedszkolnego. Od roku 2022 profesor emeritus, czynnie zaangażowana w rozwój naukowy młodych pracowników Instytutu oraz liczne projekty badawcze i wdrożeniowe.

dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska

Doktor nauk społecznych, Pani Zuzia, wykładowca APS im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, doktorantka prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuje od ponad dekady. Miłośniczka Dziecięcej Matematyki. W sieci znana jest odbiorcom jako @Pani Zuzia, autorka projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Zajmuje się odczarowaniem edukacji matematycznej w oczach dorosłych, a wszystko po to, żeby polepszyć losy życiowe dzieci i nie powielać traum związanych z nauką matematyki.

dr Monika Baryła-Matejczuk, prof. Lubelskiej Akademii WSEI

Psycholog, profesor w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Lubelskiej Akademii WSEI. Współpracuje m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, z Laboratorium Psychologii Eksperymentalnej, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Autorka publikacji z zakresu tzw. wysokiej wrażliwości, psychologii pozytywnej, psychoprofilaktyki i pomocy psychologicznej. Terapeuta Terapii Zorientowanej na Emocje (EFT – Emotion Foceused Therapy), trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji, trener kompetencji zawodowych.

dr Monika Deja

Psycholog, specjalista z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji z wykorzystaniem metod neurofizjologicznych. Jest zatrudniona na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i prowadzi zajęcia głównie z psychologii rozwoju człowieka. Pracuje także w przedszkolu z dziećmi z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju i orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Autorka licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu psychologii rozwoju człowieka i psychologii rodziny.

dr hab. Jan Amos Jelinek, prof. APS

Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej i kierownik Zakładu Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju. Zajmuje się badaniem rozwoju pojęciowego dzieci dla organizowania skutecznych sytuacji edukacyjnych. Autor wielu publikacji poświęconych tematyce edukacji technicznej i wspierania rozwoju zadatków uzdolnień technicznych.

dr Monika Koczańska

Doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki. Wykładowca Uniwersytetu Radomskiego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Doktorantka prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Od września 2016 roku pełni funkcję dyrektora Przedszkola Publicznego Nr 24 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Korczaka w Radomiu. Autorka publikacji z obszaru pedagogiki. Od lat zaangażowana w rozwijanie idei integracji w edukacji przedszkolnej.