RADOM
Mija termin składania wniosków o roszczenia
Pozostali klienci biura Alfa Star mają więcej czasu na składanie roszczeń. Osoby, które wykupiły wycieczki pomiędzy 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu na składanie roszczeń mają klienci, którzy wykupili usługę w Alfa Star po 17 stycznia br. – termin na ubieganie się o roszczenie upływa we wrześniu 2016 r.
Dokumenty o roszczenia należy składać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Kultury, Promocji i Turystyki, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa. Klienci mogą również uzyskać informacje w urzędzie marszałkowskim (22) 59 79 544; (22) 59 79 543; (22) 59 79 540. Uruchomiony został także specjalny adres mailowy: alfastar@mazovia.pl.
Wstępne szacunki pokazują, że łączny koszt sprowadzenia wszystkich turystów do kraju oraz roszczeń klientów Alfa Star nie powinien przekroczyć 15 mln zł. To dobra wiadomość, dla tych, którzy będą ubiegali się o roszczenia za niezrealizowane wyjazdy. Do tej pory do urzędu marszałkowskiego wpłynęło już ok. 500 roszczeń.
Alfa Star posiada trzy gwarancje ubezpieczeniowe wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce. Pierwsza - na kwotę 24,6 mln zł - obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., druga - na kwotę 19,4 mln zł - obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia - na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r.
Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o roszczenia dla osób, które nie wyleciały, a także formularze potrzebne do składania roszczeń dostępne są na stronie internetowej: www.mazovia.pl.