RADOM
"Dostępne finanse" - kampania NBP zainaugurowana w Radomiu
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele miasta, powiatu, przedstawiciele różnych instytucji i organizacji pozarządowych. To właśnie te osoby mają być liderami, ambasadorami społeczności lokalnych, którzy dotrą do środowisk, w tym szczególnie seniorów, w największym stopniu dotkniętych niskim poziomem ubankowienia. Celem tej inicjatywy jest zwiększenie świadomości Polaków o korzyściach płynących z posiadania oraz aktywnego korzystania z rachunków bankowych i nowoczesnych instrumentów płatniczych. Dlaczego warto korzystać z rachunków bankowych i płatności bezgotówkowej? - tłumaczy Adam Tochmański, Dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego, NBP
Dodajmy, że obecnie w Polsce osób nieubankowionych jest około 20-22%. Jest lepiej niż cztery lata temu, kiedy ten wskaźnik wynosił około 30%. Prześcigamy już nie tylko Rumunię i Bułgarię, ale także takie państwa jak Słowację, Litwę i Węgry. Niestety i tak jesteśmy na końcowej pozycji Europy, dlatego ta kampania pomaga zwiększyć świadomość i przełamywać mentalność, z którą jest najtrudniej – podkreślają organizatorzy spotkania. Chodzi też o przekonanie, że ubankowienie jest bezpieczne – Tomasz Obal, Członek Zarządu, Bankowy Fundusz Gwarancyjny
Od 2012 roku prowadzona jest też kampania „Nie daj się nabrać. Sprawdź zanim podpiszesz”. Zagrożeniem są przede wszystkim wysoko oprocentowane pożyczki i depozyty – mówi Jacek Majcherek, Doradca, Departament Komunikacji i Promocji, NBP
O faktach i mitach finansów – mówiła z kolei Renata Pawlicka, Zastępca Dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego, NBP
Korzystania z rachunków bankowych i nowoczesnych instrumentów płatniczych jest bezpieczne, ale musimy zachować pewne zasady – tłumaczy Piotr Balcerzak, Doradca Zarządu, Związek Banków Polskich
To ważne i potrzebne spotkanie, tym bardziej, że Radom się starzeje i bardzo dużą grupę w naszym społeczeństwie stanowią seniorzy – mówi Jerzy Zawodnik wiceprezydent Radomia
Spotkanie, które w poniedziałek odbyło się w Radomiu było okazją do przedstawienia kolejnych podobnych inicjatyw. W planach są także warsztaty dla grup w najmniejszym stopniu ubankowionych, typu seniorzy, czy młodzi w wieku od 18 do 24 roku życia – informuje Artur Kowalik, Specjalista, Oddział Okręgowy w Warszawie, NBP
Spotkanie odbyło się w Radomiu w Hotelu Europejskim przy ulicy Słowackiego. Patronem medialnym było Radio Plus Radom.
https://radioplus.com.pl/index.php/radom/14806-dostepne-finanse-kampania-nbp-zainaugurowana-w-radomiu#sigProGalleriac5d5cde4fd