RADOM
Serwisownia w Radomiu będzie większa
Koleje Mazowieckie zastanawiają się nad zwiększeniem inwestycji związanej z budową serwisowni w Radomiu. Początkowo obiekt miał posiadać poziom P1 i P2, a teraz będzie to prawdopodobnie P3. Mówimy tu o dwustanowiskowej hali o długości ponad 130 metrów, z dwoma torami do przeglądów, przystosowaną do bieżącego utrzymania od 100 do 120 wagonów.
Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich wyjaśniła, że sprawa ma związek z kupnem nowego taboru w liczbie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 10 z nich ma trafić do regionu radomskiego i ma obsługiwać m.in. Skarżysko-Kamienną, Dęblin i Warkę. - Po części łączy się to z inną inwestycją przewoźnika. Chodzi o plany budowy bazy utrzymania taboru w Radomiu - powiedziała Donata Nowakowska.
Usytuowanie bazy jest planowane na działkach o łącznej powierzchni 1,5 ha położonych przy ulicy Domagalskiego w pobliżu dworca PKP. Obecnie tabor utrzymywany jest w bazach, które są dzierżawione od PKP.
Przetarg na zakup nowych pociągów będzie największym w historii Kolei Mazowieckich. Jego wartość wynosi ponad 2 mld 200 mln złotych.