Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ALEJA GWIAZD
Mariusz Syta
Patron dnia: święci Młodziankowie, Męczennicy
Dziś jest: Sobota, 28 grudnia 2024

RADOM

Dwa nowe węzły drogowe w Radomiu

czwartek, 03 lipca 2014 14:35 / Autor: Magdalena Gliszczyńska
fot. MZDiK Radom
Magdalena Gliszczyńska

Dwa nowe węzły drogowe powstaną w Radomiu w ramach budowy nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz przebudowy ulicy Żółkiewskiego. MZDiK opublikował komputerowe wizualizacje tych obiektów, przygotowane przez radomską firmę GQ IMAGE.

- Budowa nowego wiaduktu na Młodzianowskiej to inwestycja od dawna oczekiwana przez kierowców. Przeprawa ta umożliwi wreszcie bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa-Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po południowej stronie linii kolejowej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S. U zbiegu przebudowanej Młodzianowskiej i przyszłej trasy N-S powstanie niewielkie rondo - informuje Dariusz Dębski rzecznik MZDiK.

Z kolei budowa nowego węzła drogowego na ulicy Żółkiewskiego ma związek ze zmianą w tym rejonie parametrów technicznych linii kolejowej Warszawa-Kraków. - W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na rozbiórkę północnego wiaduktu w ciągu ulicy Żółkiewskiego oraz betonowych podpór południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma laty przerwano. Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie nowe bliźniacze przeprawy mające po cztery przęsła. Każdy z nowych wiaduktów będzie miał 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na wiaduktach będą szerokie na 11,5 metra. Po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem istniejących dróg - dodaje Dariusz Dębski.