RADOM
Serwisownia będzie, ale nie tak szybko
Opóźniają się prace przy budowie zaplecza technicznego dla pociągów Kolei Mazowieckich w Radomiu. Zgodnie z projektem hala o wymiarach 90 na 24 metry miała powstać w okolicach dworca kolejowego, od strony ulicy Mazowieckiego (dawniej Domagalskiego).
Marszałek Mazowsza Adam Struzik nie ukrywa, że z powodu koronawirusa wiele projektów budowlanych jest opóźnionych. - Mamy problem w transporcie publicznym, nie tylko kolejowym. W ubiegłym roku przewieźliśmy 63 mln pasażerów, w tym roku może to być ok. 40 mln. To olbrzymi spadek dochodów. Musimy dokonać rachunku ekonomicznego - powiedział marszałek Struzik:
Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie podpisały przed wakacjami ze spółką Stadler Service Polska umowę na budowę zaplecza technicznego dla nowych pociągów typu Flirt. Powstanie ono w Sochaczewie, a wartość kontraktu to 20 mln zł.
W radomskiej bazie Kolei Mazowieckich mają być serwisowane nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Zadanie ma kosztować ok. 36 milionów złotych.