RADOM
Miasto nie rezygnuje z budowy trzeciego etapu N-S
Inwestycja umożliwi szybki przejazd z południa na północ miasta z ominięciem centrum. Odcinek ma prowadzić od ronda dr Krystyny Zapały do ulicy Kozienickiej z węzłem umożliwiającym wjazd w ul. Andersa i ul. Struga.
Radni Platformy Obywatelskiej zarzucają radnym Prawa i Sprawiedliwości, że Ci, nie zgodzili się na zwiększenie dochodów na budowę trasy N-S.
- Pan radny Łukasz Podlewski i radny Maciej Majewski, którzy do tej pory mówili, że trasa N-S jest istotna, niestety razem z klubem Prawa i Sprawiedliwości odmówili dodatkowych dochodów, co na ten moment oznaczało, że cały projekt upadał - mówi Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia:
- Kompromisowe rozwiązanie nazwaliśmy etapem IIIA, który zostanie wykonany w 2024 roku, a rozliczony w 2025 roku. Etap skończy się na łącznicy z ulicą Struga, Kozienicką nad przystankiem kolejowym - mówi Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia:
Koszt inwestycji to ponad 54 miliony złotych. - Stawiam pytanie, czy działanie radnych Prawa i Sprawiedliwości, którzy odmówili nam dodatkowych 12 milionów, było działaniem racjonalnym, gospodarnym i w interesie miasta. Uważam, że było to działanie na szkodę miasta - podsumowuje wiceprezydent:
- Ważne jest to, że mamy otwartą furtkę do realizacji dalszego odcinka trasy N-S - dodaje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu:
Trasa ma mieć 2 km długości. Planowane zakończenie inwestycji to III kwartał 2025 roku.
https://radioplus.com.pl/index.php/radom/69128-miasto-nie-rezygnuje-z-budowy-trzeciego-etapu-n-s#sigProGalleria03816c1b8a